Ahad, Julai 24, 2016

Kalau kita bahas panjang lebar pun tak guna. Buat mengabihkan masa je nak suruh Si Guan Eng ni menjustifikasikan cadangan untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang tu.

Kalau kita cakap 'Common Sense' dengan pengikut Pakatan Haprak tu pun takde manfaat jugak. Diorang tetap akan 'Totok' menjaga kemuliaan bontot Si Tokong DAPigs Pulau Pinang tu.

Kita kata, kalau bubar DUN Pulau Pinang tu sekali pun, kes pendakwaan rasuah yang melibatkan Si Guan Eng tu tetap akan diteruskan juga. Bukannya kes tu selesai begitu sahaja.

Itu 'Common Sense'. Tapi mengkala bercakap dengan penyokong tegar penjilat bontot DAPigs ni, mati hidup semula pun diorang tak nak terima. Diorang tetap nak salahkan orang lain juga.

Jadi cara mudahnya, cabar je Si Guan Eng tu secara terbuka . Suruh dia bubarkan DUN Pulau Pinang dan adakan Pilihan Raya Negeri secepat mungkin. Paling tidak, kita bagi dia tempoh selama 7 hari.

Ramai yang dah muak dengar Si Guan Eng tu meroyan macam orang hilang akal tak tentu arah cerita pasal nak bubarkan DUN ni. Tapi buatnya tidak juga. Banyak alasan pulak yang diberikan.

Dan yang terbaru, Si Guan Eng tu kata DAPigs menunggu persetujuan dari kalangan rakan sekutu Pakatan Haprak tu sebelum sebarang keputusan untuk membubarkan DUN tu dibuat.
“Kami akan adakan mesyuarat pada Ahad, sila tunggu pengumumannya,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Simposium Peringatan Dr Wu Lien-Teh di sini hari ini.
Persoalannya, siapa yang Si Guan Eng ni nak kencing? Adakah dia cuba nak menipu diri dia sendiri dengan membuat kenyataan tersebut? Si Guan Eng tu ingat, rakyat Malaysia ni bodoh macam dia ke?

Bukan ke sebelum ini PKR buat keputusan dalam mesyuarat Biro Politik diorang yang diorang pun sedang menunggu keputusan serta penjelasan dari DAPigs mengenai perkara tersebut?

Kalau dah DAPigs tunggu PKR, PKR tunggu DAPigs, sampai bila pun tak habis. Itu menunjukkan yang Si Guan Eng ni tengah Menggelabah Beruk sebab kes rasuah yang melibatkan diri dia. Kalau nak bubarkan DUN tu, bubar je la!!! Tak payah la banyak alasan pulak!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping