Rabu, Julai 27, 2016

Heh! Inilah bahananya bila suka sangat dengar cerita buruk dari orang dan kemudiannya disampaikan kepada orang lain. Penyudahnya nanti diri sendiri jugak yang mendapat kemaluan.

Dengar katanya, Si Nizar Lilin tu telah dibebaskan oleh pihak mahkamah diatas dakwaan fitnah yang dibuatnya terhadap YAB Perdana Menteri serta Angkatan Tentera Malaysia (ATM).

Difahamkan kes tersebut merujuk kepada tuduhannya terhadap PM yang telah memanggil semua Jeneral - Jeneral ATM untuk membuat sesuatu sekiranya Barisan Nasional tewas pada PRU 13.

Kata - kata bekas Menteri Besar Perak yang hanya memangku jawatan selama 6 bulan itu dibuat dalam satu ceramah yang diadakan di Taman Desa Pakatan, Pengkalan di Ipoh tiga tahun lalu.

Nizar dalam ceramah itu telah membuat dakwaan secara terbuka bahawa tindakan YAB Perdana Menteri tersebut hanyalah kerana khuatir sekiranya Pakatan Haramjadah tu menang dalam PRU 13.

Ketika ditanya dari sumber manakah dia mendapat cerita berkenaan, Si Nizar Lilin tu menjawab bahawa dia hanya mendengarnya daripada orang lain yang menceritakan kepadanya.

Dan apabila ditanya dengan lebih lanjut mengenai cerita yang didengarnya itu, Si Nizar Lilin itu sendiri tidak dapat nak mengesahkannya, sama ada dengan bukti ataupun saksi yang sahih.

Malah orang yang cerita pada dia mengenai perkara tu pun tidak dapat ditampilkan didalam mahkamah dan menjadi saksi kepada Si Nizar bagi mempertahankan dakwaan yang telah dibuat.

Panglima ATM, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin pada ketika itu juga mengecam dan mengeluarkan kenyataan penafian terhadap tuduhan yang dilemparkan oleh Si Nizar Lilin tu.

Rentetan hal tersebut, pihak ATM telah membuat laporan Polis bagi membersihkan nama ATM dan kerajaan Malaysia dari dakwaan fitnah yang sengaja disebarkan oleh puak Pakatan Haprak tu.

Hari ini setelah tiga tahun, setelah didakwa di Mahkamah, Si Nizar Lilin tu telah membuat permohonan maaf terbuka disebabkan kedunguannya membuat tuduhan tak berasas terhadap Kerajaan.

Kesimpulannya, Si Nizar Lilin ni tak layak untuk menjadi seorang pemimpin kerana kuat menabur Fitnah. Mungkin ada hikmah juga orang macam Si Nizar Lilin ni keluar dari PAS. Kalau tidak, makin bertambah la pemimpin PAS yang Kuat Menabur Fitnah!!!
Categories:

4 ulasan:

  1. Malang nya bila yang kena fitnah menarik semula samannya setelah tertuduh memohon maaf..kenapa ini berlaku seharusnya diteruskan saman tersebut supaya akan menjadi ikhtibar kepada yang lain. sekiranya permohonan maaf diterima ..pihak lahanat ni akan terus menabur fitnah tanpa rasa takut sebab pabila kes dihert kemahkamah mereka akan memohon maaf.

    SAMPAI BILA PUN KEJADIAN FITNAH TAK AKAN SELESAI SELAGI PIHAK YANG DIFITNAH BERLEMBUT..SEDANGKAN MARUAH DIRI DAH TERCEMAR..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sokong...pasal tulah FITNAH menjadi2...bila didapati bersalah minta maaf...dan dimaafkan...esok fitnah lagi sbb gerenti dimaafkan...samapai bila kita nak berlembut ni..enough is enough..

      Padam
    2. Itu lah namanya pemimpin yg difitnah ni bangang

      Padam
  2. Akibat politik persepsi dn tuduhan tanpa bukti...nak kaut sokongan je...bila kena saman pandai plk nak minta maaf.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping