Isnin, Julai 11, 2016

Rasanya semua pernah dengar peribahasa orang dulu - dulu, "Hidung Tak Mancung Pipi Pulak Tersorong - Sorong". Perumpanaan itu jelas merujuk kepada mereka yang jenis 'Tak Sedar Diri'.

Tapi masalahnya dengan Si Din Pudu ni, dia ni jenis 'Terlampau Tak Sedar Diri' dan ingat diri dia lebih berharga pada ketika ini. Nak pulak bila nama dia kian dilupakan oleh masyarakat.

Maklum la. Sejak dia menyertai parti KUALI tu, hanya nama Si Mat Sabu tu sahaja yang menjadi tumpuan. Manakala dia pulak hanya tampil sebagai watak 'Tempelan' semata - mata.

Dia hanya muncul sekali sekala. Maka sebab itulah Si Din Pudu ni cuba mencetuskan spekulasi dengan membuat dakwaan KONONnya ada pihak kata dia nak masuk semula menyertai PAS.

Entah sama ada dakwaan yang dia buat itu benar atau tidak kita tak pasti. Siapa tau kalau ianya hanya sekadar 'Mimpi Basah' Si Din Pudu tu je disiang hari. Benda macam tu tak mustahil berlaku.

Lagi pun, ejakulasi pemimpin parti KUALI Si Mat Sabu ni kita sendiri pun tak boleh nak jangka. Sedangkan Si Mat Sabu tu, isteri kawan sendiri pun dia kebas. Inikan pulak anak buah dia.

Berbalik kepada Si Din Pudu ni. Semalam dia tampil menafikan dakwaan yang katanya tersebar dilaman media sosial sambil menyindir pihak yang berkenaan secara terang - terangan.
“Saya anggap berita ini ibarat letupan mercun oleh budak-budak kecil di malam hari raya. Letupan mercun tidak menakutkan cuma kadang-kadang seronok melihat budak-budak walaupun dilarang tetapi curi- curi bermain mercun,” katanya dalam kenyataan, hari ini.
Hakikatnya, perumpamaan yang dibuat oleh Si Din Pudu tu hanya kena pada diri dia sendiri. Dia pun ibarat macam letupan mercun kanak - kanak je. Hanya muncul musim Raya.

Kalau takde Hari Raya, takde la dia berbunyi. Maka sebab nakkan perhatian, jadi terpaksa la dia buat bising walaupun dia tau bunyi dia tu sumbang bila orang dengar. Dah la Haram pulak tu.

Tapi persoalan utamanya, nak ke PAS terima balik orang macam Si Din Pudu ni? Nak ke diorang kutip balik "Sampah" yang dah membuangkan diri dia ke dalam Longkang sebelum ini? Rasanya, mati hidup semula pun PAS takkan terima. Jadi, tak payah la Si Din Pudu tu nak berangan!!!
Categories:

5 ulasan:

  1. kahkahkah....Din Pudu, Din Pudu.....kahkahkah....mimpi basah di siang hari...kahkahkakah

    BalasPadam
  2. KENAPA MUKA DIN NI KETAT JE DR DULU..

    BalasPadam
  3. tolong kejutkan din pudu tu....dia dah lama mimpi nak ke putrajaya bersama parti barunya

    BalasPadam
  4. Kalau dah sampah...Masok aje ke dalam tong sampah

    BalasPadam
  5. Din...Mahfuz ..Mat Sabu.. Dr Dzulkifly..Khalid Samad..Sungui..Husam..dan Lebai Ibrahim..zuraida...perlu stukan dalam Parti Baru.. Masih ramai pengemar Circus...bolih bagi sokongan..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping