Rabu, Julai 13, 2016

Sama ada nak terima atau pun tidak, itulah hakikatnya,. Jerat yang dipasang oleh DAPigs untuk mengalih isu pendakwaan rasuah terhadap Guan Eng sedikit sebanyak berjaya dilaksanakan.

Jika sebelum ini, ramai yang berpendapat, usaha Pengerusi DAPigs Perak mencetuskan Polemik Politik Longkang menghina budaya sambutan Hari Raya Aidilfitri hanya satu perangkap.

Bahkan, penghinaan yang dilakukan oleh Pengerusi DAPigs Perak itu yang mahu Malaysia berkiblatkan Amerika juga merupakan salah satu taktik untuk mengalihkan perhatian rakyat.

Perkara itu dilihat semakin jelas apabila jentera DAPigs kini memainkan sentimen Perkauman terhadap 'Kunjungan Mesra' Pemuda UMNO Wilayah ke Ibupejabat parti itu semalam.

Jentera DAPigs membuat dakwaan kononnya Pemuda UMNO terlalu sensitif berhubung isu yang berkaitan dengan budaya orang Melayu dan sanggup bertindak liar dihadapan pejabat mereka.

Malah, jentera DAPigs juga turut memukul canang membuat dakwaan kononnya Pemuda UMNO tidak ada rasa hormat dan ekstrem dalam isu yang dibangkitkan oleh parti itu.

Dalam erti kata mudahnya, jentera DAPigs memberikan gambaran seolah - olah Pemuda UMNO ni jenis orang yang tak bertamadun dan suka bertindak sesuka hati tanpa mengikut undang - undang.

Jelas, usaha yang dilakukan oleh jentera DAPigs itu bukan sahaja memburukkan imej Pemuda UMNO, bahkan maruah Melayu juga turut tercalar. Dan secara tidak lansung, rakyat hilang Fokus.

Sekarang, lebih ramai yang berbicara mengenai 'Serangan' Pemuda UMNO Wilayah itu berbanding isu pendakwaan kes rasuah yang melibatkan pemimpin tertinggi DAPigs pada ketika ini.

Secara kesimpulannya, tindakan Pemuda UMNO Wilayah semalam kini menjadi senjata DAPigs untuk membuatkan rakyat lupa terhadap pendakwaan dan pertuduhan rasuah Guan Eng. Sebaliknya mereka mula memainkan sentimen perkauman agar Bukan Melayu membenci UMNO!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Dapigs pukimak!

    BalasPadam
  2. Isu guan eng dan kor ming tu kan ada undang2. Just dakwa di mahkamah. Jika sabit kesalahan, hukum. Thats all.

    BalasPadam
  3. TAKUT..kalau kita buat cepat beno depa dakwa..nasib kau le belalang..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping