Jumaat, Ogos 26, 2016

Alhamdulillah! Bagus pulak Si Husam Musa ni ye. Pandai jugak dia mendoakan supaya Datuk Seri Naib Tun Razak ni panjang usia sampai boleh mencecah usia sehingga 100 tahun.

Setidak - tidaknya, ada la juga perubahan sejak dia dipecat dari menjadi Ahli PAS ni. Takde la dia terikut - ikut sangat macam perangai dia sebelum ini yang menyokong doa 'Pecah Perut'.

Kata Si Husam, dia mendoakan semoga Datuk Seri Najib diberikan usia yang panjang dan dapat mentadbir Malaysia sehingga berusia 100 tahun dalam satu forum yang diadakan baru - baru ni.
"Apa salahnya kita mengharapkan beliau panjang umur. Terus mentadbir Malaysia untuk seratus tahun akan datang.
"Itulah caranya untuk menjadikan Umno dan Malaysia terus kukuh - mengikut ukuran Najib," kata Husam dalam cacatan di Facebooknya.
Tapi rasanya Datuk Seri Najib pun takde la tamak sangat nak jadi Perdana Menteri sehingga usia dia mencecah 100 tahun. Dia pun tau juga kadarkan diri. Bukan macam pemimpin Pakatan.

Namun apa yang pasti, doa panjang usia Si Husam ni bukannya benar - benar ikhlas. Sebaliknya dia buat dengan nada sinis, menyindir Perdana Menteri Malaysia tu secara terbuka.

Perkara yang dilakukan oleh Si Husam tu bukannya baru dalam amalan Politik Longkang puak Pakatan Haprak ni. Dulu pun diorang pernah mendoakan perkara yang sama buat Tun Mahathir.

Diorang mintak juga agar Tun Mahathir dapat hidup sehingga 100 tahun supaya bekas Perdana Menteri tu dapat melihat semua dosa - dosa yang telah dilakukannya kepada Negara.

Dan dek kerana Tun diberikan usia yang panjang, boleh juga dilihat betapa RETORIKnya sifat puak Pakatan tu mencium tapak kaki Bekas Perdana Menteri yang pernah dimaki hamun suatu ketika dulu.

Tapi yang paling IRONIKnya, puak Pakatan Haprak ni sendiri tak nak mendoakan semoga hidup mereka panjang usia. Mungkin sebab diorang takut nak tengok dosa yang telah dilakukan selama hari ini. Yang diorang nampak hanya dosa orang lain je!!!
Categories:

5 ulasan:

  1. Doa orang munafiq

    BalasPadam
  2. Ini doa orang kechewa...memang tak mustahil Najib boleh hidup 165 tahun (umor sekarang plus 100 tahun doa Husam) sekiranya tuhan kehendaki namun tempoh umor tersebut agak terlalu panjang bagi purata manusia sekarang...pada2 lah kalau nak doa sesuatu...

    BalasPadam
  3. Aku pub doa najib panjang umur. Dapat dia rasa hidup dalam penjara. Pikir balik pembohongan dia kepada rakyat. Harap dia insaf bila dia dalam penjara nanti. Kita doalah agar ia berlaku. Kalau nak ikut sekarang ni ..makin lama makin banyak dia menipu. Takut najib ni jadi sewel.

    BalasPadam
  4. Tolong pakat doakan agar Husam jdi insan yg baik. Skrg ni mcm meroyan je. Cakap nampak x berapa cerdik.

    BalasPadam
  5. Semoga Husam kembali pulih dari angan2 melampau.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping