Jumaat, Ogos 26, 2016

Itu yang sebetulnya. Si Minah yang menjadi Ketua Wanita PPBM tu tarik balik saman dia terhadap Perdana Menteri dan juga Setiausaha Agung UMNO bukan sebab dia takut kalah seperti yang didakwa.

Dek kerana sekarang ni dia dah jadi Ketua Wanita, maka sebab itu dia tarik balik saman tersebut dengan memberikan alasan bertaraf Longkang supaya dia tak hilang kemaluan secara terbuka.

Kata Si Ketua Wanita PPBM tu, dia mengambil tindakan sedemikian kerana pada ketika ini dia sudah menganggotai prti baru. Maka sebab itu dia tarik balik saman yang telah dibuat sebelum ini.
“Saya buat saman itu ketika saya bersama Umno, tetapi tak lagi relevan kerana saya sekarang ini menganggotai jawatankuasa penaja Bersatu.
“Mengapa saya mahu Najib pulangkan baki RM2.6 bilion kepada Umno sedangkan saya bersama Bersatu? Biar ahli Umno yang perjuangkan hak mereka keatas wang yang dicuri presiden mereka.”
IRONIKnya, jika sebelum ini, Si Ketua Wanita PPBM tu kata, tindakan dia memfailkan saman tersebut terhadap Perdana Menteri dan Setiausaha Agung UMNO itu adalah kerana rakyat.

Tapi bila dia dah jadi ahli parti lain, kepentingan rakyat itu juga turut digugurkan dengan alasan kononnya dia dah jadi ahli parti lain. Kan nampak sangat Retoriknya alasan yang diberikan?

Dan yang paling menghairankan kita ialah saman yang difailkan sebelum ini adalah berkisar mengenai pemecatan dia sebagai ahli UMNO. Takde kaitan pun dengan duit sebanyak RM 2.6 billion.

Dalam erti kata lainnya, saman yang telah difailkan oleh Ketua Wanita PPBM tu sebelum ini hanya bersfiat peribadi semata - mata. Bukannya atas dasar dia nak menjaga kepentingan rakyat.

Kan nampak sangat alasan yang diberikan oleh Si Ketua Wanita PPBM tu hanya sekadar bertaraf Longkang semata - mata? Kalau dah takut tu, khabar je kata dia takut. Tak payah la dia nak pusing cerita kata dia dah jadi ahli parti lain pulak!!!
Categories:

2 ulasan:

  1. KALAU TAK RETI PUSING KELILING SERTA MAKAN KELILING BUKAN POLITIKUS NAMA NYA.

    BalasPadam
  2. Minah ni tukang kalut ke apa ni...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping