Sabtu, Ogos 13, 2016

Belum puas menjadikan parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu sebagai parti 'Ternakan DAPigs', kali ini mereka mahu mencuba nasib dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) pulak.

Menyangkal pendirian yang dibuat oleh wakil Pemuda DAPigs, anak kepada Si Karpal Singh tu memberitahu bahawa penolak kerjasama dengan PPBM itu bukan mewakili pendirian rasmi parti.

Sebaliknya, beliau memaklumkan kepimpinan DAPigs hanya akan mengadakan mesyuarat pada Selasa depan untuk membincangkan secara terperinci soal kerjasama dengan parti tersebut.
"DAP Pusat akan mengadakan mesyuarat pada 16 Ogos (Selasa) untuk membincangkan hal ini. Sebelum dari itu kita akan mengambil pandangan dari semua pihak dan akan umumkan keputusan apabila bermesyuarat kelak," katanya kepada Antarapos, hari ini.
Ahli Parlimen Puchong itu diminta mengulas sama ada pimpinan DAPigs Pusat turut menolak sebarang kerjasama politik dengan PPBM yang diasaskan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad.

Dalam erti kata mudahnya, "Abang Besar" dalam Pakatan Haprak tu masih belum membuat sebarang pendirian rasmi mengenai kerjasama dengan parti baru yang bakal ditubuhkan kelak.

Semalam, Pemuda DAPigs menolak sebarang kerjasama dengan PPBM dengan mendakwa parti itu hanya berlandaskan kepada kaum dan menyifatkan ianya tidak ada bezanya dengan UMNO.

Menurut jurucakapnya, parti politik yang mengamalkan diskriminasi kaum tidak akan menyelamatkan Malaysia dan tidak lagi menjadi amalan masyarakat pada masa kini.

Sebaliknya, mereka mendakwa parti itu hanya akan terus bermaharajalela di negara ini, selain menyatakan dasar yang diambil oleh parti baru itu sebagai percaturan politik silam yang tidak boleh digunakan lagi.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Ingatkan dapatkan kelulusan ROS, rupa2nya perlu dapatkan kelulusan DAP.

    BalasPadam
  2. Pan je yg jdi parti trnakan dap. Parti lain tak mcm tu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping