Selasa, Ogos 23, 2016

Hehehe!!! Belum pun mereka dapat membentuk sebuah parti baru, ternyata hasrat yang dimiliki oleh Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) ni tidak dikongsi oleh parti KUALI Si Mat Sabu tu.

Jika sebelum ini, pemimpin PPBM menyatakan hasrat untuk merampas beberapa kerusi yang secara tradirinya menjadi kebiasaan bagi PKR dan PAS bertanding dalam Pilihan Raya Umum.

KONONnya kata pemimpin PPBM tu, perkara tersebut telah pun dibincangkan dengan pihak yang terlibat sama ada PAS atau pun PKR. Dan respon dari PKR pun sudah kita ketahui.

Katanya, PKR sedia berunding dengan PPBM bagi memberikan laluan kepada parti itu dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang. Tapi sehingga artikel ini ditulis, PAS masih mendiamkan diri.

Namun, respon yang diterima dari PAN memang sudah dapat diduga dimana mereka tetap dengan pendirian mahu merampas kawasan yang biasanya menjadi tradisi PAS dalam PRU akan datang.

Walaupun pemimpin PAN kata mereka sedia untuk "Berbincang" mengenai pembahagian kerusi tu nanti, itu tidak membuktikan yang mereka menerima cadangan tersebut secara lansung.

Kalau kita lihat sebelum ini pun, pendirian PAN terhadap pengagihan kerusi dikalangan Pakatan Haprak tu memang tak pernah berubah. Dan ianya mendapat sokongan tegar dari DAPigs.

Contohnya sudah dapat kita saksikan sewaktu Pilihan Raya Kecil Sungai Besar dan Kuala Kangsar yang lepas dimana PAN mati - matian mahu bertanding dikedua - dua kerusi tersebut.

Itu membuktikan determinasi pemimpin PAN dalam menjaga kawasan mereka dari dicerobohi oleh orang luar. Jadi, tak mungkin sewenang - wenangnya diorang akan lepaskan begitu sahaja.

Nak pulak kepada sebuah parti yang baru sahaja nak ditubuhkan. Takkan mungkin diorang akan memberikan sebarang ruang atau peluang dengan semudah itu sahaja melainkan diorang dah nyanyuk.

Apa yang jelas, kedudukan PAN dimata parti baru yang bakal ditubuhkan kelak seolah - olah tidak wujud memandangkan pemimpin PPBM itu sendiri tidak menghormati mereka secara terbuka. Jadi, memang layak sangat la PAN ni jadi Khadam DAPigs je!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Pan perasan dah kuat sangat ke...klu ahli boleh bilang dgn jari tak payah cakap besar la...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping