Selasa, Ogos 23, 2016

Heh! Mungkin ini lah yang orang tua - tua selalu kata, 'Hidung Tak Mancung Pipi Tersorong-Sorong'. Orang tak hinggin, dia pulak yang beria - ia nak menonjolkan diri tak tentu arah.

Jika sebelum ini, terdengar desas desus dari kalangan pemimpin Pakatan melalui satu pertemuan sulit yang diadakan mendesak agar parti dibawah pimpinan Si Mat Sabu tu dibubarkan.

Bagi mereka, dengan adanya penubuhan parti baru yang dipimpin oleh Bekas Pemimpin UMNO itu kelak akan menenggelamkan fungsi parti KUALI Si Mat Sabu dalam arus Politik semasa.

Malahan bagi mereka juga, penubuhan parti KUALI pimpinan Si Mat Sabu tu pada ketika ini hanya dianggap sebagai sebuah parti 'Ternakan DAPigs' untuk menyerang PAS semata - mata.

Maka atas dasar itu, perbincangan yang diadakan dalam pertemuan sulit itu telah membuat keputusan mendesak agar parti Si Mat Sabu tu dibubarkan dan ahlinya diserap masuk ke dalam DAPigs.

Namun, perkara itu jelas tidak dipersetujui oleh mereka dikalangan pemimpin PAN yang menganggap diri mereka sendiri masih lagi relevan dalam arus Politik Malaysia pada ketika ini.

Mungkin atas sebab itu, Si Mat Sabu tu sendiri keluar dengan satu kenyataan yang menegaskan bahawa kewujudan PAN adalah bagi menggantikan PAS dalam Pakatan Haprak tu.

Mat Sabu dalam satu kenyataan medianya sebelum ini mendakwa perjuangan PAS telah di-HIJACK oleh pihak tertentu atas nama Ulamak yang mempergunakan agenda Maqasid Syariah.
"Kita dalam AMANAH memgambil pengajaran di atas apa yang berlaku ke atas pemerintahan Morsi, pemerintahan Erdogan dan parti PAS. Kita hadam dan menyedari segala kelebihan dan kelemahan yang ada kepada mereka untuk kita membina satu tajdid kepada kebangkitan semula gerakan Islam di Malaysia dan dunia ini," katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Sabu itu hanya dilihat sebagai satu langkah justifikasi mempertahankan diri terhadap desakan yang mahu parti itu dibubarkan sebelum ini.

Dalam erti kata mudahnya, Si Mat Sabu ni tetap mahu PAN diiktiraf sebagai rakan kongsi dalam Pakatan walaupun pada hakikatnya kewujudan mereka hanya untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi DAPigs dan memastikan parti itu kekal menjadi 'Abang Besar'!!!
Categories: ,

5 ulasan:

  1. Mat Bu...tengok muka dia pun nak termuntah..biol manele yg pilih dia jadi ketua..mengorat bini kawan itu kehebatan dia...yg lain hampeh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cukup hudoh laa.. Serba serbi..

      Padam
  2. Mat Sabu perasan partinya hebat walhal sekadar pak angguk Dap je. Cakap besar tpi diri sendiri tak ada teladan yg baik.

    BalasPadam
  3. Dia nak samakan kondisi Malaysia dengan Mesir dan Turki. Sedangkan di Turki dan Mesir tubuh parti Islam pun tak boleh. Sekular merupakan satu akidah. Disini semua orang bercakap pasal Islam termauk golongan liberal dan sekular. Cuma yang tulin hanya satu iaitu PAS.

    BalasPadam
  4. Mat Sabun...Mat Sabun... Main sabun lebih baik la!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping