Isnin, Ogos 08, 2016

Heh! Politik Pathetic sungguh Si Guan Eng ni. Nampak sangat yang dia sedang cuba nak meraih sokongan simpati murahan dari kalangan rakyat berhubung kes penyelewengan dia sebelum ini.

Tindakan yang diambil oleh Si Guan Eng ini jelas menunjukkan yang dia sedang berada dalam keadaan terdesak dan kekalutan ekoran kesilapan bodoh yang telah dilakukannya sendiri.

Dek kerana dia terpedaya dengan nafsu dan alpa dalam keghairahan mendapat kuasa sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang membuatkan Si Guan Eng tu bertindak tak menentu arah.

Akhirnya, dia mengambil tindakan bodoh dengan membeli rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' dari seorang peniaga yang mempunyai kepentingan dalam Rejim DAPigs pimpinannya.

Dan disebabkan kebodohan itulah yang menjebakkan Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu mula menggelupor tak tentu arah dan meroyan macam orang hilang akal menagih simpati dari kalangan rakyat.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini, Guan Eng menyatakan bahawa dia yakin yang dia akan ke penjara ekoran pendakwaan kes rasuah yang dibuat terhadap dirinya oleh pihak SPRM.

Ketua Menteri Pulau Pinang itu berkata, dia bersedia untuk menerima kemungkinan akan dipenjarakan atas dua tuduhan rasuah, yang dakwanya merupakan rekaan Barisan Nasional (BN).
"Saya telah menerima hakikat bahawa saya akan masuk (Penjara). Tetapi saya akan berjuang dengan pelbagai cara. Saya tidak akan berundur. Dan walaupun anda tidak boleh menyelamatkan Lim Guan Eng, kami percaya anda masih boleh menyelamatkan Malaysia.

"Anda masih boleh selamatkan Pulau Pinang. Anda masih boleh selamatkan Sarawak. Anda masih boleh selamatkan semua negeri di Malaysia.

"Kita tidak akan kecewa dengan kekalahan kita di Sarawak. Kita tahu ia adalah sukar apabila anda mempunyai seorang Ketua Menteri baru yang mengatakan semua perkara yang betul, tetapi tidak semua perkara yang tidak baik," kata Guan Eng dalam satu majlis makan malam di sini, malam tadi.
Itulah IRONIKnya pemikiran puak Pakatan Haprak ni. Kebodohan sendiri, kesilapan sendiri, semuanya nak disalahkan kepada Barisan Nasional. Padahal, dia sendiri yang cari masalah.

Apa yang pasti, tindakan Si Guan Eng ni tak ubah macam apa yang dilakukan oleh Si Ketua Penipu tu sebelum ini. Dia yang 'Jolok Bontot' bekas pembantu peribadi dia sendiri, pandai pulak dia nak tuduh Barisan Nasional yang sengaja reka tuduhan tersebut!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. Good riddance! Don't forget to throw away the keys too.

    BalasPadam
  2. Tak payah cakap bnyk. Tunggu prbicaraan di mahkamah.

    BalasPadam
  3. They say power corrupt. LGE is corrupted. So be it. Now most chinese voters has accepted the fact that DAP is corrupted. They say politicians are all the same. LGE has betrayed the chinese supporters.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping