Selasa, Ogos 09, 2016

Heh! Mungkin inilah yang dikatakan sebagai Khifarah apabila seseorang itu mudah sangat nak mempermainkan Hukum dengan mencuba untuk mencipta Hukum mereka sendiri.

Akhirnya, percubaan itu hanya akan memalukan diri sendiri dan menyebabkan dia hilang kemaluan. Kalau sebelum ini, partinya beria - ia menolak perlaksanaan Hukum Hudud PAS.

Kali ini, pihak mahkamah syariah pulak menolak rayuan yang dibuat untuk membuat tuntutan Qazaf. Itulah IRONIKnya perjuangan songsang puak - puak Pakatan Haprak ni.

Mungkin lepas ni, ada juga la mulut - mulut longkang dikalangan puak Pakatan Haprak yang Pro PKR tu akan mendakwa, tindakan mahkamah syariah itu ada agenda Politik. 
KUALA LUMPUR - Mahkamah Rayuan Syariah Kuala Lumpur hari ini menolak rayuan Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim bagi meneruskan prosiding pertuduhan qazaf terhadap bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan pada 2008 atas alasan dokumen tidak lengkap.
Perkara itu diputuskan oleh Hakim Datuk Seri Md Yusup Che Teh yang berkata pihaknya tidak menerima dokumen yang difailkan oleh pihak Anwar pada 21 Februari 2012.
Peguam yang mewakili Anwar, Rafiie Mohd Shafie berkata untuk peringkat seterusnya, pihaknya akan membawa perkara itu kepada Yang di-Pertuan Agong.
“Dalam masa dua minggu kita akan jumpa Yang di-Pertuan Agong dan memasukkan dua perkara iaitu menyemak semula dan membatalkan kenyatan yang telah dibuat,” katanya kepada pemberita selepas prosiding itu.
Sebab bagi mereka, semua benda yang menimpa Si Ketua Penipu tu hanya rekaan semata - mata. Walhal, yang ghairah tak tentu arah membalun bontot bekas pembantu peribadi tu takde kaitan pun dengan Politik. Tapi dia sendiri yang GAGAL mengawal nafsu!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. bolih pilih2 la pulak...hukum mana lebih ringan. itulah lain kali sokong jer hudud tu...bukan senang nak cari 4 saksi. kan dah nyesal... donia donia...

    BalasPadam
  2. Seeloknya fikirkan kesilapan lampau agar dapat baiki diri.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping