Selasa, Ogos 09, 2016

Ekoran ke-BARUA-an yang ditonjolkan oleh Si Tony Puaka tu sebelum ini menunjukkan yang puak DAPigs ni lebih sanggup mendiamkan isu berkaitan penyelewengan pemimpin mereka sendiri.

Jika hari ini, Si Tony Puaka tu katanya telah mengambil tindakan keluar dari mesyuarat PAC kerana mendakwa jawatankuasa itu cuba melindungi YAB Perdana Menteri dalam isu 1MDB.

Namun realitinya, Si Tony Puaka tu sendiri tidak dapat nak membuktikan kewujudan penyelewengan dalam isu tersebut. Sebaliknya dia cuba pulak nak melindungi isu Guan Eng.

Sehingga hari ini, Si Tony Puaka lansung tidak pernah mendesak agar Si Guan Eng tu melepaskan jawatannya sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang atas dakwaan dua kes rasuah yang dihadapinya.

Tindakan IRONIK yang dilakukan oleh Si Tony Puaka itu membuktikan bahawa kepimpinan DAPigs ini cuba nak melindungi penyelewengan pemimpin atasan mereka secara terbuka.

Jika yang terlibat tu dari kalangan pemimpin bawahan, sudah pasti DAPigs akan mengambil tindakan dan memecat mereka tanpa sebarang persoalan. Sebagai contoh, bekas ADUN Teratai.

Merujuk kepada perkara yang sama, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussien turut mempersoalkan tindakan Rejim DAPigs yang sehingga hari ini masih GAGAL menjelaskan beberapa isu kepada rakyat.
"Dalam keadaan mereka menuding jari kepada kita (BN) dalam isu-isu lain, tidak ada sebab untuk mereka tidak menjawab pelbagai isu khususnya yang melibatkan ketua menteri.
"Menjadi tanggungjawab dan amanah dipikul setiap lapisan kepimpinan parti di Pulau Pinang untuk mendapatkan penjelasan dan jawapan dituntut rakyat," katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Bukit Gelugor.
Beliau berkata jangan sesekali memberi jalan mudah untuk Rejim DAPigs di Negeri mengalih pandangan atau mengelak untuk menjawab isu - isu semasa yang telah dibangkitkan.

Misalnya tentang rancangan pembubaran Dun baru-baru ini, yang akhirnya tiada kesepakatan dalam kalangan pemimpin pakatan pembangkang dan perkara itu tidak berlaku.
"Saya nasihatkan jangan mudah dikaburi dengan isu sebegini kerana yang penting rakyat negeri ini mahu tahu kebenaran," kata Hishammuddin.
Pokok pangkalnya, DAPigs jangan nak berlagak 'Maksum' dan 'Suci' sedangkan mereka sendiri tidak telus dalam menangani penyelewengan yang melibatkan pemimpin diperingkat atasan. Selesaikan dulu masalah pemimpin sendiri. Jangan sibuk dengan orang lain!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Banyak kesilapan yg dibuat Dap...cuma Pan saja yg dok kata Dap baik belaka.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping