Ahad, Ogos 28, 2016

Terdetik juga dihati tatkala melihat kelibat sekumpulan anak muda yang mendakwa diri mereka sebagai Pejuang Demokrasi hasil perjuangan DAPigs sewaktu perhimpunan semalam.

Ke mana hilangnya kelibat 'Panglima - Panglima' demonstran yang selama ini menjadi 'Tulang Belakang' kepada gerakan demonstrasi jalanan sebelum ini? Adakah diorang dah pecen?

Yang dapat dilihat hanya muka - muka yang baru dapat lesen keluar dari rumah menuntut di Universiti hasil perit jerih keluarga di kampung. Itu pun sebab didorong oleh anasir Ekstremis.

Dengan pendidikan demokrasi ala DAPigs itulah yang membuatkan mereka hilang akal dan seolah - olah tercari - cari hiburan dihujung minggu dengan berkumpul tanpa sebarang hala tuju.

Namun, kelibat - kelibat nama - nama besar dalam Pakatan Haprak tu lansung tidak dapat dilihat dalam laporan media sama ada dalam media Pro Pakatan mahupun di media sosial sendiri.

Dan apa yang lebih menghairankan kita pada ketika ini, ke mana hilangnya kelibat Si Tian Chuak yang selama ini memang agak sinonim dengan acara perhimpunan jalanan sedemikian?

Kehilangan Si Tian Chuak itu bukan semalam sahaja. Bahkan kelibat dia juga turut tidak kelihatan sepanjang tempoh beberapa bulan yang lalu sehingga menimbulkan pelbagai tanda tanya.

Perkara yang sama turut dikongsikan oleh seorang rakan yang juga meluahkan rasa hairan mengenai kehilangan pemimpin kanan PKR tersebut. Ke mana hilangnya kelibat Si Tian Chuak tu?

Kalau sebelum ini, Si Tian Chuak tu diantara pemimpin PKR yang paling lantang melontarkan pelbagai dakwaan serta membuat tuduhan yang bukan - bukan terhadap Kerajaan.

Tapi sejak akhir - akhir ni, kelibat Si Tian Chuak tu tidak dapat dikesan sama ada dia masih hidup atau pun dah mati dari pentas utama Politik semasa. Mungkinkah Si Tian Chuak tu sedang bertapa?

ATAU mungkin Si Tian Chuak tu telah disejuk-bekukan oleh pimpinan PKR yang sebelum ini melabelkan dirinya sebagai salah seorang pemimpin yang taksub dengan gerakan Tun Mahathir? Mungkinkah Si Tian Chuak tu sekarang dah menjadi 'Alim' dan insaf dari perbuatannya???
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Masalah dalaman pkr dgn pan jgk dah makin membara. Bila nak terbakar.

    BalasPadam
  2. Entah2 sakit buasir tak?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping