Sabtu, Ogos 27, 2016

Nah!!! Kan dah kena setepek kat atas batang hidung. Itu diantara sindiran yang diluahkan oleh pemimpin PAS Kelantan terhadap hasrat parti serpihan mereka berhubung isu kerusi di Kelantan.

Kenyataan itu dibuat bagi membidas pendirian parti Ternakan DAPigs yang sebelum ini tetap dengan keputusan mahu bertanding di Kelantan dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Timbalan Pesuruhjaya I Pas Kelantan, Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata, walaupun tiada halangan untuk bertanding, namun Pas tetap memilih untuk tidak berunding mengenai agihan kerusi di sini.
“Kenapa perlu 30 kerusi? Kenapa tidak ambil 45 kerusi? Apa yang ada pada 30 kerusi tersebut? Kita tetap dengan pendirian tiada perundingan mengenai pengagihan kerusi ini,” katanya kepada Sinar Harian.
Beliau diminta mengulas mengenai kenyataan Timbalan Pengerusi Amanah Kelantan, Muhamad Hussin yang membayangkan Amanah akan meletak calon di 30 kerusi utama di sini pada PRU 14 akan datang, selain turut memberitahu, parti itu tidak perlu terikat dengan Pas walaupun Pas telah memberi amaran mengenai perkara tersebut.

Mohd Amar berkata, Pas menghormati amalan demokrasi dan menghormati undang-undang yang telah ditetapkan untuk memberi peluang kepada mana-mana parti bertanding pada PRU14 nanti.
“Cuma kita mahu tahu, kenapa 30 kerusi? Banyak sangat ‘hot seat’ (kerusi panas) dia. Kita hormat undang-undang, apa yang pastinya, tiada perundingan antara Pas dan mereka,” katanya.
PAS Kelantan sebelum ini telah membuat ketetapan, menolaksebarang bentuk kerjasama dengan PAN serta memberi amaran kepada parti serpihan mereka itu agar tidak membuat kacau di Kelantan. Sebaliknya, PAS hanya membenarkan PKR sahaja bertanding!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Pan perasan dapat sokongan rkyat la tu...cakap besar...ahli blh bilang dgn jari.

    BalasPadam
  2. Abihkan beras je la bertanding tu..
    Yg nyata Pan hilang deposit

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping