Isnin, Ogos 22, 2016

Belum pun mendapat kelulusan dari RoS, pemimpin Parti Pribumi Bersatu Malaysia, PPBM ni dah mula memasang angan - angan Mat Jenin, nak bertanding dalam PRU yang akan datang.

Namun, persoalan mengenai pengagihan kerusi buat parti baru yang bakal dipimpin oleh bekas pemimpin UMNO itu masih lagi menjadi tanda tanya dikalangan masyarakat Malaysia.

Dimana mereka nak bertanding kelak? Kalau ikut kata Bekas Timbalan Presiden UMNO ni, PPBM akan bertanding dikerusi yang secara tradisinya ditandingi oleh PAS dan PKR sebelum ini.
“Ini adalah berdasarkan rundingan dengan mereka. Kita ada maklumat dan data-data yang diperincikan tentang mana-mana kawasan yang dirasakan sesuai.
“Mungkin sebahagian kerusi telah diperuntukkan untuk PAS dan PKR namun jika mereka faham, matlamat kami adalah untuk bekerjasama,” katanya dalam sidang media hari ini.
Persoalannya, nak ke PKR melepaskan kawasan yang selama ini mereka rasakan strategik serta memberi kelebihan kepada mereka kepada parti yang baru ditubuhkan secara suka rela?

Dan yang lebih utama, sekiranya PPBM akan bertanding di kerusi PAS, dimana pulak Pakatan Haprak tu nak buang parti Mat Sabu yang selama ini menjadi parti 'Ternakan DAPigs' tu?

ATAU, adakah desas desus yang kita dengar sebelum ini benar dimana perbincangan sulit yang diadakan diantara Pakatan Haprak tu telah mendesak agar parti Si Mat Sabu tu dibubarkan?


Seandainya benar perbincangan mengenai pengagihan kerusi itu sudah pun selesai dan keputusan untuk memberi kerusi PKR dan PAS kepada PPBM, bermakna PAN takde tempat nak bertanding.

Lain la kalau DAPigs sedia nak memberikan kerusi mereka secara sukarela kepada parti Ternakan yang selama ini dipelihara dengan cukup baik bagi melancarkan serangan terhadap PAS. Tapi, mati hidup semula pun belum tentu DAPigs akan buat macam tu!!!
Categories:

8 ulasan:

  1. Jangan lupa Tuan Blogger, PPBM ini sudahh pun ada 900,000 senarai ahli2 , taniah PPBM yang ada teknik bagaimana cara hendak melipatgandakan jumlah ahli2. Bukannya seperti Amanah nak dapat 20,000 ahli pun memakan masa berbulan2.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan lupa jugak teknik auta sejuta t.tangan pak mader tu pun berkesan gak..hehe

      Padam
    2. 10.40...beringat2 sikit jgn pilih jalan menjadi melayu harbi. Low class mcm komunispig. Mmg kau tu pelacur kpd agama bangsa dan negara. Tak kenang d untong melayu2 yg ramai nafi syukur nikmat. Dan jadi seperti tun m slalu masok ijn sbb kuman berkeladak dlm jantong. Hasad dengki tu saja yg korang amalkan dlm hidup seharian...

      Padam
  2. PPBM akan bincang untok bertanding di kawasan PKR dan PAS...maka parti Melayu / islam ini akan berebut kerusi sesama sendiri. UMNO sudah pasti akan bertanding di kerusi yang sama.
    Apa hal pulak dengan kerusi majoriti Cina? Tidak ada pula yang cuba nak intai. Bertepok tangan lah DAP kerana mendapat laluan mudah. MCA ATAU GERAKAN bukan jadi lawan mereka.
    Cina dah pasti dapat 50 kerusi .tak kira DAP atau Mca atau Gerakan. Apa akan jadi bila kerusi bukan islam dari borneo menyebrang kpd. Parti Cina DAP? Tak cukop.lupa kah kita bahawa 30 kerusi PKR diwakili oleh CINa atau India. Cuba kita congak,apa akan jadi.
    Puas ke hati Madey dan mahyudsin? Terbalas kah dendam PAN terhadap PAS?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sifat melayu sejati mesti ada hasad dengki dendam kesumat..
      Klw tidak jgn panggil melayu lah...

      Padam
  3. Semut hitam apa nak sibuk dgn hal parti2 lain. Mengutuk saja. Itu tanda dah gabra. Saya kalau nampak semut hitam, macam blogger ini, saya tenyeh dgn tapak kaki saya saja. Lepe engkau.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amboi manisnya bahasa kau. Kau rasa org pon tak nak tenyeh kau dgn sambal belacan kat mulut dan anu kau tuh...perasan..mcm bagus sgt..

      Padam
  4. Semakin haru biru dah politik negara dek bnyknya parti yg mahu berkuasa. Hrp ada parti yg brkubur sblum pru 14.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping