Selasa, Ogos 23, 2016

Heh! Kalau membaca tajuk dan kenyataan media yang dibuat oleh Presiden parti Ternakan DAPigs ni memang cukup menarik. Dan ada juga diantaranya yang perlu kita sokong secara terbuka.

Nak pulak apabila Si Mat Sabu ni menyebut tentang amalan rasuah serta penyalahgunaan kuasa di Malaysia yang didakwa semakin berleluasa dan tidak diendahkan oleh Ulama ketika ini.
"Rasuah dan penyalahgunaan kuasa di negara ini semakin berleluasa sementara melakukannya pula seperti diizinkan dan menjadi perkara biasa," katanya dalam kenyataan media hari ini.
Malah, Si Mat Sabu tu juga turut menekan mengenai betapa rakyat mengharapkan seorang pemimpin seperti Imam Nawawi, Ayatullah Khasyani (pemimpin Syiah) dan Abdul Rahman Limbong.
Secara realitinya, umum mengetahui bahawa kenyataan Si Mat Sabu tu dibuat sebagai satu sindiran terbuka kepada pemimpin PAS yang didakwa tidak agresif dalam menentang isu 1MDB.

Persoalannya, kenapa Si Mat Sabu tu mendesak agar Ulamak bersuara apabila isu rasuah ini melibatkan pihak Kerajaan sedangkan jika ia melibatkan pemimpin Pakatan, dia hanya mendiamkan diri?

Sebelum ini, Si Mat Sabu tu sendiri pun tak pernah bising pasal isu rasuah yang membabitkan Guan Eng secara lansung dalam pembelian rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' tu.

Walhal, isu berkaitan dengan pembelian rumah banglow mewah itu juga dianggap sebagai satu bentuk penyelewengan kuasa yang dimiliki oleh Ketua Menteri Pulau Pinang itu sendiri.

Sebaliknya puak Pakatan tu pulak membuat tuduhan KONONnya pendakwaan yang dilakukan oleh pihak SPRM terhadap Si Guan Eng itu hanya disifatkan sebagai satu langkah Politik semata - mata.

Takde pulak Si Mat Sabu tu nak mencontohi Imam Nawawi yang tampil menegur, mengkritik dan menentang Rejim pimpinan Guan Eng diatas penyalahgunaan kuasa yang dilakukannya.

Itu membuktikan kenyataan media yang Si Mat Sabu tu bersikap 'Dwi-Standard', Berat Sebelah dan sarat dengan sifat Hipokrit dalam penentangannya terhadap gejala rasuah serta penyalahgunaan kuasa. Bila kena batang hidung sendiri, pandai pulak dia diamkan diri!!!
Categories: , ,

4 ulasan:

  1. Tak habis2 lgi bgi contoh membabitkan syiah. Masa skandal dgn isteri org dulu pakai contoh dr mana plk. Kenapa tak komen rasuah lge tu. Takut tak blh makan dedak ke?

    BalasPadam
  2. Mat Sabu adalah manusia yg tak berkarisma, tidak ada ciri-ciri pemimpin. Cakap berbelit belit, maki hamun. No respect to him. Mat Sabu adalah contoh manusia syok sendiri.

    BalasPadam
  3. Anjing tak akan gigit tuan nya.dia hanya dilatih untok menyalak dan mengigit orang yang disuroh tuan nya sahaja.

    BalasPadam
  4. Mat brp kg dedak ko bedal sehari..Bodoh setiap detik. Bila buat kenyataan je bodoh.Duk diam2 lagi bagus...bagi perabis dedak Dapigs je ko ni.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping