Jumaat, September 02, 2016

Nampak gayanya, PAN masih lagi 'Ghairah' menyebarkan berita mengenai kemasukkan Si Husam Musa dengan harapan dapat memberikan gambaran seolah - olah ianya satu berita besar.

Hasrat mereka menyebarkan - luaskan berita tersebut adalah untuk membuktikan kepada rakyat betapa siginfikannya perjuangan parti Ternakan DAPigs itu dalam arus Politik pada ketika ini.

Walhal, rakyat secara umum dapat melihat kewujudan parti itu sebagai satu kesilapan besar yang telah dilakukan bagi menarik sokongan masyarakat, khususnya bagi orang Melayu Islam.

Perkara itu pernah dinyatakan sendiri oleh pemimpin Pakatan dalam satu pertemuan sulit yang diadakan sebelum ini. Bahkan mereka mendesak supaya PAN dibubarkan dalam masa terdekat.

Desakan itu bagaimana pun ditolak dan tidak diendahkan oleh pemimpin PAN yang masih bergantung harap kepada parti itu untuk menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Bagi mereka, sekiranya PAN dibubarkan, maka mereka akan hilang tempat bergantung dan maruah mereka akan tercalar sekiranya mereka terpaksa berlindung disebalik DAPigs dan PKR.

Hakikatnya, pemimpin PAN seperti Khalid Samad, Salahuddin Ayob dan seangkatan dengannya cukup yakin, jika mereka masuk DAPigs dan PKR, belum tentu diorang dapat jadi calon.

Maka, demi untuk menjustifikasikan kewujudan mereka itu sebagai satu langkah yang relevan, PAN terpaksa memperbesar - besarkan cerita pasal kemasukkan Si Husam tu secara meluas.

Walaubagaimana pun, tindakan PAN memperbesarkan cerita pasal Si Husam tu secara tidak lansung membuktikan bahawa mereka tidak mempunyai pengaruh dan kredibiliti tersendiri.

Jika dilihat dari satu sudut, dek kerana kurang pengaruh terutamanya di Kelantan membuatkan PAN terpaksa bergantung harap sepenuhnya kepada pengaruh yang dimiliki Husam.

Dalam erti kata mudahnya, 'Cakap Besar' yang selalu dilaungkan oleh pemimpin PAN selama ini ternyata hanya sekadar satu 'Omongan Kosong' semata - mata. Setakat gempak je lebih.

Kesimpulannya, PAN sedar yang diorang ni takde pengaruh dalam Politik di Malaysia. Dan kemasukkan Si Husam tu pulak umpama 'Bulan Jatuh ke Riba'. Maka sekarang la masanya diorang nak memperkudakan Si Husam tu habis - habisan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping