Jumaat, September 02, 2016

Heh! Kalau kita baca rentak Politik yang biasa menjadi amalan puak DAPigs ni, sudah pasti kita dapat melihat isu yang didedahkan baru - baru ini seolah - olah seperti sudah dirancang.

Perkara itu bukan tak pernah berlaku sebelum ini. Cuma keadaan dan situasinya sahaja yang agak berbeza dimana sebelum ini DAPigs pernah pecat keahlian seorang ADUN mereka.

Walaupun pemecatan itu dibuat tanpa sebarang usul periksa sama ada dakwaan terhadap Bekas ADUN DAPigs itu betul atau pun tidak, parti itu tetap juga mengambil keputusan tersebut.

Jadi, tak hairan la sekiranya isu mengenai tindakan sumbang yang dilakukan oleh bapa kepada ADUN DAPigs ini juga merupakan salah satu strategi untuk menyingkirkan ADUN itu sendiri.

Kalau nak difikirkan dari segi logik, siapa individu yang membuat rakaman video tersebut dan kenapa dia menyebarkannya secara terbuka sehingga ia menjadi viral perlu dipersoalkan.

Sudah pasti orang yang menyebarkan video itu ada niat yang tersembunyi sama ada untuk memalukan bapa Si ADUN yang terbabit ATAU dia telah diupah untuk memburukkan ADUN itu sendiri.

Tambah menghairankan ialah apabila DAPigs enggan mengambil sebarang tindakan terhadap ADUN tersebut telah menimbulkan pelbagai spekulasi dikalangan rakyat secara umum.

Kenapa pulak DAPigs enggan mengambil tindakan sedangkan sebelum ini mereka cukup menjaga integriti serta ketelusan dalam parti? Kenapa diorang tak pecat keahlian ADUN berkenaan?

Mungkin DAPigs takut, sekiranya mereka mengambil tindakan sedemikian, maka imej dan reputasi parti itu sendiri akan turut menjadi persoalan dimana pemimpin kecil dikenakan tindakan.

Sedangkan pemimpin besar seperti Si Lim Guan Eng tu tak dikenakan sebarang tindakan. Sebaliknya, dia diberikan sokongan secara terbuka walaupun yang membuat pendakwaan terhadap Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu adalah pihak SPRM sendiri!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Heh, jgn komen mcm tu kat Dap nanti Pan marah sampai lempar mikrofon...nasib baik tak berguling di jalan raya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping