Sabtu, September 03, 2016

Kenapa dia suka buat Hukum secara Terpilih???
Buat sekian kalinya, pemimpin PAN ini memperlihatkan sifat Dwi-Standard dan bersikap Berat Sebelah apabila dia mempertikaikan tugas serta tanggungjawab seorang Mufti secara terbuka.

Jika sebelum ini, Pengerusi PAN Terengganu ni bukan main 'Galak' lagi mempertahankan kenyataan seorang Mufti yang dilihat cenderung memberi sokongan kepada Pakatan Haprak tu.

Kali ini, pemimpin PAN tu sekali lagi tampil mempersoalkan tindakan Mufti Perak yang didakwa enggan menyokong usaha Pakatan menghasut rakyat berhubung isu berkaitan 1MDB.

Kata Pengerusi PAN Terengganu itu, Mufti seperti Tan Sri Harussani merupakan orang yang paling layak memandu pemahaman agama umat Islam berhubung isu kontroversi tersebut.

Kalau dilihat dari satu sudut, pandangan yang diberikan oleh Pengerusi PAN Terengganu tu memang masuk akal. Memang seorang Mufti itu perlu menjadi pusat rujukan kepada rakyat.

Tapi IRONIKnya, kenapa Pengerusi PAN Terengganu itu hanya memberi tumpuan kepada isu tertentu sahaja dan tidak bersifat secara menyeluruh? Kenapa dia tak sentuh isu seperti di Pulau Pinang?

Pada hal, isu skandal rasuah yang didakwa oleh pihak SPRM terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang itu juga wajar diberikan tumpuan. Tapi kenapa Pengerusi PAN Terangganu ni tak berbunyi?

Apakah Pengerusi PAN Terengganu ni anggap tindakan yang dilakukan oleh Si Lim Guan Eng tu adalah betul sehingga membuatkan dia hanya sekadar mendiamkan diri semata - mata?

Kenapa sebelum ini dia tidak tampil dengan kenyataan yang mendesak agar Mufti Pulau Pinang mengeluarkan Hukum terhadap isu yang dikaitkan dengan pemimpin tertinggi DAPigs itu?

Setakat meminjam kata - kata Si Pengerusi PAN Terengganu itu sendiri, Apa yang menjadi kegelisahan dia dalam menjalankan tanggungjawab ini sehingga membuatkan dia terdiam apabila isu berkaitan dengan skandal rasuah pemimpin DAPigs dibangkitkan!!!
Categories: ,

7 ulasan:

  1. PAN macam DAP double stdt.

    BalasPadam
  2. Memang Pan suka komen alim ulama. Serba tak kena. Klu Dap serba betul dn bagus. Ini parti manyak bodo la.

    BalasPadam
  3. PAN kamu bersihkan rasuah dalam DAP dan PKR tu dululah. Tak payah sibuk hal lain.

    BalasPadam
  4. Pengerusi PAN Trengganu ni tak payah la asyik nak belasah orang lain je. You pun bukan la bagus sangat. Orang yg pernah mempunyai masaalah peribadi dg bini sendiri sehingga menagih simpati seluruh rakyat Malaysia suatu masa dulu, sekarang nak tunjuk bagus. Boleh blah la.

    BalasPadam
  5. PAS pun bisu pasal rompakan 1mdb..dah mesra najib bin umno..jho lo kongkek paris hilton guna duit rompakan 1mdb tak ada orang umno dan pas bising..melayu islam dah jadi bodoh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melayu Islam xbodoh mcm lu..lu melayu munafik yg banyak sgt makan najis khinzir.

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping