Sabtu, September 03, 2016

PKR perlu menyiasat dakwaan tandatangan palsu Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli pada surat pemecatan keahlian Badrul Hisham Shaharin atau Chegubard daripada parti itu.

Penganalisis politik, Prof. Madya Dr. Ahmad Martadha Mohamed berkata dakwaan itu serius kerana membabitkan pemimpin kanan PKR dalam isu rasmi parti.

"Satu tindakan yang wajar perlu diambil oleh kepimpinan PKR untuk menyiasat perkara ini dengan teliti untuk mengetahui adakah surat itu benar-benar dikeluarkan oleh Rafizi," katanya ketika dihubungi Antarapos hari ini.

Terdahulu Chegubard memberitahu Antarapos beliau dihubungi kakitangan Ibu Pejabat PKR pada 26 Ogos (Jumaat) lalu dan dimaklumkan berita mengenai pemecatannya.

Selepas membuat sedikit penyelidikan, Chegubard mendapati tandatangan Rafizi pada surat pemecatannya adalah palsu. 

Justeru Chegubard menempelak Rafizi yang sehingga kini berdiam diri walaupun mengetahui tandatangannya dipalsukan oleh pihak tertentu dalam usaha menutup mulutnya perihal kontroversi Paya Indah Wetlands.

Chegubard sebelum ini mendedahkan tindakan kerajaan negeri PKR di Selangor yang dipimpin Datuk Seri Azmin Ali meluluskan pengezonan semula zon hijau di tapak Paya Indah Wetlands yang kemudiannya membawa kepada kelulusan ubah status tanah lot 68054, milik Gamuda Bhd.

Tindakan meluluskan dua permohonan itu dibuat secara tergesa-gesa sebaik sahaja Azmin diangkat menjadi menteri besar, dakwa Chegubard.

Bekas ketua Cabang Rembau itu kemudiannya membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), selepas dicabar Azmin.

Mengulas perkembangan itu, Ahmad Marthada berkata jika tindakan memecat Chegubard diambil semata-mata untuk menutup mulut reformis itu, PKR hanya mencalarkan integritinya sendiri.

"Tindakan membuang (keahlian PKR) itu diambil seolah-olah satu cara untuk mendiamkan beliau (Chegubard). Dan ini bertentangan dengan prinsip dan perjuangan PKR yang cuba menekankan kepada isu-isu  ketelusan dalam urus tadbir dalam kerajaan. 

"Ini bagi gambaran  bahawa apa yg diperjuangkan PKR itu tidak sama apa yang mereka lakukan," tambah Marthada.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Nama pun Parti Kelentong Rakyat..
    Macai2 level keldai jer dok jilat licin..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping