Ahad, September 04, 2016

ADUN DAPigs hanya ditemani Peguam. Yang lain mana???
Kesian! Perkara ini bukan baru disedari. Tapi dah lama dah ianya menjadi amalan DAPigs tu sehingga nampak seolah - olah wujud jurang perbezaan diantara pemimpin atasan dan bawahan.

Kalau pemimpin tu bertaraf pemimpin atasan, mereka diberikan layanan bagai menatang minyak yang penuh. Tapi kalau setakat ADUN biasa je, diorang akan dibiarkan terkontang - kanting.

Tengok perbezaan dari segi layanan DAPigs terhadap ADUN mereka ni. Bapanya didakwa terlibat dengan kes ugut dan rasuah dibiarkan bersendirian. Takde pun sokongan diberikan kepada dia.

Malah kepimpinan DAPigs juga turut dilihat mengambil sikap 'Lepas Tangan' dan enggan mencampuri urusan kes yang melibatkan bapa kepada ADUN mereka sendiri.
Solidariti DAPigs menyokong Rasuah!!!
Jauh bezanya dengan Si Lim Guan Eng yang didakwa terlibat dengan kes skandal pembelian rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' sebelum ini. Siap diorang buat perhimpunan 'Solidariti' lagi.

Tak cukup siang, malam pun diorang buat perhimpunan secara beramai - ramai dengan menganjurkan 'Candlelight Virgil' seolah - olah macam Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu dah nak mati.
Siap buat "Candlelight Virgil" macam Guan Eng tu dah MATI!!!
Itu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni mengamalkan Politik Terpilih yang bersifat Dwi-Standard. Kalau dengan pemimpin sendiri pun diorang ada jurang perbezaan yang begitu ketara, inikan pulak dengan rakyat biasa yang takde kaitan dengan diorang!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Kalau sokong kata DAP bapa rasuah..
    Carilah isu yg boleh otak berkembang...

    Janganlah mainkan isu bodohkan diri sendiri

    BalasPadam
  2. Di penggulungan Mesyuarat Perwakilan UMNO Pekan hari ini, dengan penuh semangat Najib mengumumkan untuk kesekian kalinya bahawa beliau tidak gentar menghadapi sebarang musuh serta tidak sesekali akan berundur, meskipun menerima tentangan bertubi-tubi dari dalam dan luar negara.

    Berbekalkan perjuangan yang dipacu oleh semangat kebersamaan, perpaduan dan sokongan semua pihak, kita akan bangkit semula. Lawan tetap lawan. Saya tidak takut pada sesiapa, saya hanya takut kepada Allah sahaja, kata Najib lagi.

    Meskipun Najib mengatakan tidak takut kepada sesiapa, temasuk Tun Mahathir Mohamad yang berusia 92 tahun, kita semestinya belum lupa bagaimana beliau tidak berani turun ke program NothingToHide di PWTC semata-mata kerana bekas Perdana Menteri itu sudah menunggunya di sana.

    Selain itu, jika benar tidak takut sesiapa, mengapa cabaran berdebat oleh Tun Mahathir mengenai rasuah 1MDB tidak berani dijawab sampai sekarang?

    Jika benar tidak takut kepada sesiapa juga, ingin ditanyakan sama kepada Pahlawan Bugis itu mengapa tidak berani menghadirikan diri dalam persidangan anti rasuah antarabangsa tidak lama sebelum ini?

    Bukankah persidangan anti rasuah antarabangsa itu merupakan medan terbaik untuk menjawab segala isu berkaitan rasuah yang dipalitkan kepada dirinya jika benar tidak takut sesiapa dan hanya Allah yang ditakutinya?

    Sebagai umat Islam, memang semua orang yang beriman takutkan Allah. Tidak takut kepada mana-mana manusia dan hanya takut kepada Allah adalah 100 peratus sifat terpuji. Ini kerana Allah itu sifatnya maha agung, maha mendengar, maha mengetahui, bahkan maha kepada segala-galanya.

    Tetapi, manusia selalunya memang mudah mengucapkan kata-kata hanya takut kepada Allah apabila dalam keadaan tersepit atau ketika dalam keadaan bersalah. Ketakutan kepada Allah bukan boleh dinilai melalui kata-kata atau jerit pekik yang dilaungkan, tetapi melalui amalan dan perbuatan seharian.

    Berdasarkan pelbagai perlakuan, masalah, kemelut dan caca marba yang berlaku dalam negara sejak dari awal Najib berkuasa sampailah kepada tercetusnya isu 1MDB dan wang ribu-ribu juta dalam akaun peribadinya, malah berterusan sehingga berlaku beberapa pemecatan dan kacau ganggu kepada agensi-agensi kerajaan, apakah Najib benar-benar boleh ditanggapi sebagai seorang pemimpin yang takut kepada Allah?

    Apakah seorang pemimpin yang mendakwa hanya takut kepada Allah boleh sewenang-wenang melakukan pelbagai pembaziran, kemewahan, membiarkan isteri  bebas menggunakan pelbagai kemudahan kerajaan serta berbangga pula mengatakan wang ribu-ribu juta yang diterimanya adalah merupakan derma?

    Audien UMNO atau mereka yang hanya tahu mengangguk-angguk saja mungkin akan bertepuk tangan dan memuji-muji Najib apabila beliau berkata tidak takut kepada sesiapa, lawan tetap lawan dan hanya takutkan Allah saja.

    Tetapi, Allah juga sebenarnya maha tahu sama ada Najib seorang hamba yang benar-benar takut kepadaNya, pura-pura takut, takut hanya pada waktu-waktu tertentu atau mengucapkan kata-kata itu untuk maksud lain selain daripada takut kepada Allah.

    Usahlah bimbang Najib, Allah sentiasa melihat, mendengar dan mengetahui segala-galanya. Mengucapkan kata-kata takut kepada Allah belum merupakan jaminan terlepas dari seksaan dunia dan akhirat atas kesalahan yang dilakukan, kecuali bertaubat nasuha dan meminta ampun daripada manusia lain yang pernah dianiaya serta hak-haknya telah diambil secara sengaja.

    Jika lain cakap di mulut dan lain pula perbuatan yang ditunjukkan, seperti mana yang sudah banyak berlaku sejak zaman Nabi-Nabi lagi, janji dan balasan Allah pasti akan tiba juga akhirnya.  (SH 03/09/2016). - sumber

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping