Ahad, Oktober 30, 2016

Heh! Sama ada diorang ni dah terlampau terdesak atau pun kemaruk nak tunjuk kononnya bilangan ahli diorang ramai yang mendaftar membuatkan parti PPBM ni mengambil tindakan yang boleh dianggap sebagai tidak bermaruah sama sekali.

Apa yang pasti, tindakan PPBM ini jelas membuktikan bahawa parti itu memang tidak berprinsip sehingga sanggup menjual nama ahli Persatuan Pribumi Perkasa (PERKASA) demi untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri.

Seramai 146 ahli Pertubuhan Pribumi Perkasa (PERKASA) di kawasan gugusan Felda Kertih, Dungun telah mengisytiharkan keluar daripada pertubuhan itu malam tadi, setelah mendapati sebahagian nama mereka telah didaftarkan sebagai ahli Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) tanpa kebenaran dan pengetahuan mereka.
“Usaha terdesak itu diketuai oleh Ketua Pendaftar Pribumi Negeri Terengganu, Mastura Othman yang juga Pengerusi Perkasa Dungun,” lapor blog matpening.
Lapornya lagi, mereka menyertai PERKASA sebelum ini kerana untuk menjaga kedudukan Melayu-Islam daripada ancaman DAPigs. Namun, apabila PPBM mula dilihat berbaik dengan DAPigs, kesan itu juga turut terkena kepada PERKASA.
“Tindakan keluar ahli beramai-ramai itu dibuat kerana tidak mahu dikaitkan dengan parti anti Melayu Islam iaitu DAP. Parti Pribumi dan DAP hari ini adalah ‘bersaudara’. Prinsip mereka menyertai PERKASA kerana mahu melawan kebiadapan DAP terhadap Melayu Islam.
“Apabila mengetahui terdapat ahli PERKASA di Dungun diperkudakan untuk menyertai parti Pribumi yang bersubahat dengan DAP, maka mereka ucap Selamat Tinggal kepada PERKASA dan PRIBUMI,” lapornya lagi.
Tidak setakat itu sahaja. Malah parti PPBM yang baru ditubuhkan itu juga turut dilaporkan telah meng-HIJACK laman fanpage sedia ada bagi memberikan gambaran seolah - olah mereka menerima banyak sokongan dikalangan pengamal media.

Itu baru sebahagian dari kebobrokkan yang dipamerkan oleh puak parti PPBM yang didedahkan secara umum. Jika sebelum ini, Si Mamat Botoks tu juga memberi gambaran seolah - olah berlakunya kepincangan didalam kepimpinan PPBM itu sendiri.

Secara kesimpulannya, apa yang cuba digambarkan oleh puak parti PPBM tu selama hari ini hanya sekadar 'Make-Up' mereka semata - mata untuk menutup kecacatan diri mereka sendiri. Apa yang pasti, parti PPBM tu tidaklah se-MAKSUM dan se-SUCI seperti yang digembar - gemburkan selama hari ini!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. Mencuri ahli dan menipu rakyat...he he he...dapat dosa jelah...

    BalasPadam
  2. Terdesak nak tunjuk dapat sokongan ramai la kununn..

    BalasPadam
  3. Mah Yee Ting sudah lebih 10 tahun simpan amoi cina bini orang.
    Anak betina yg biadap dah dikahwinkan dgn laki cina....
    Parti PPBM dah tidur sekatil dengan parti cina daPIGS....

    Patutlah daPIGS betul2 sayang dgn berok gemok muka lebam2 nih....rupa2nya keparat Mah Yee Ting ni adalah pengkhianat bangsa dan agama yg selama ni berok upahan daPIGS.

    Agak2 masa dia jadi MB Johor, berapa byk duit cina singapura masuk akaun keluarga Mah Yee Ting?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping