Selasa, Oktober 18, 2016

Heh! Kalau betul la nama Si Ahli Parlimen Lembah Pantai tu tak tersenarai dalam 836 orang representasi yang membantah syor persempadanan semula kawasan Pilihan Raya SPR sebelum ini, memang dia saja cari pasal la namanya.

Kot kalau sebelum ini, bukan main hebat lagi Si Nurul Izzah tu menyalak dalam media menunding jari serta mempertikaikan cadangan untuk mengadakan persempadanan semula kawasan Pilihan Raya yang dibuat oleh pihak SPR.

Sampai tahap Si Nurul Izzah tu mula meroyan macam orang hilang akal dan nak mengambil tindakan undang - undang terhadap cadangan yang dibuat pihak SPR sedangkan tindakan itu jelas tidak mengikut perlembagaan yang telah ditetapkan.

Walhal, Si Nurul Izzah tu sepatutnya buat bantahan terhadap cadangan yang dikemukakan oleh SPR. Bukannya mengambil tindakan undang - undang seperti yang dinyatakan sebelum ini. Dah nama pun ianya hanya sekadar 'Cadangan'.

Jadi, bila Si Nurul Izzah tu kata dia nak ambik tindakan undang - undang dan mengheret pihak SPR ke mahkamah, nampak sangat la yang Si Nurul Izzah tu cuba nak menyalah-gunakan kuasa perundangan di Negara ini sesuka hati dia je.

Hari ini, pihak SPR tampil memaklumkan bahawa mereka sudah menerima bantahan sekurang - kurangnya daripada 836  representasi yang mewakili pelbagai pihak berhubung isu persempadanan semula yang telah dicadangkan sebelum ini.

Pihak SPR berkata, mereka akan memberi respon dengan mengadakan siasatan tempatan bagi mendengar bantahan yang telah dibuat oleh representasi yang terlibat berdasarkan Jadual Ketiga Belas mengikut Perlembagaan Persekutuan.
"SPR akan memaklumkan kepada pihak pembantah yang layak mengikut undang-undang melalui surat yang akan dikeluarkan SPR kepada pihak yang terlibat mengenai tarikh, masa dan tempat bagi mendengar representasi bantahan tersebut," katanya dalam kenyataan di sini, Isnin.
Bahkan pihak SPR juga turut menyatakan bahawa bantahan itu diterima daripada pelbagai pihak termasuk dari Kerajaan Negeri, Pihak Berkuasa Tempatan, sekumpulan orang seramai 100 orang atau lebih yang mana nama mereka tersenarai dalam daftar pemilih semasa yang telah dipamerkan sebelum ini.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Betina ni otak udang...
    Bodoh nak mampus

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping