Khamis, Oktober 06, 2016

Walaupun PPBM dan PKR sedang berusaha keras untuk merealisasikan formula satu lawan satu pembangkang melawan Barisan Nasional (BN) bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU 14), namun DAPigs tidak percaya formula itu dapat direalisasikan.

Pengarah Pendidikan Politik DAPigs Johor, Mahdzir Ibrahim berkata setakat ini tiada jaminan daripada PAS untuk benar-benar mematuhi formula itu dan DAPigs khususnya di Johor bersedia menghadapi semua kemungkinan, termasuk pertandingan tiga penjuru.
“Hingga saat ini, belum ada jaminan pertandingan 3 penjuru dapat dielakkan. Rakyat terus menunggu, apakah hasil rundingan pemimpin mereka.
“Kita mendengar pihak PPBM dan PKR sedang memujuk dan berunding dengan PAS untuk tujuan itu, ianya usaha yang baik, kita okay, tetapi berapakah harga yang perlu dibayar untuk memastikan PAS tidak bertembung dengan kerusi PPBM, PKR, Amanah malah DAP?
“Kita memang mengharap formula itu berhasil. Tetapi Bangsa Johor dilihat bersedia dengan kemungkinan lain, mereka akan ‘langgar’ mana-mana parti yang curang, sampai menang,” katanya dalam satu kenyataan kepada Roketkini hari ini.
DAPigs tidak akan meminta apatah lagi memaksa PAS untuk mengubah pendirian mereka berkaitan agenda Hudud, kerana itu adalah hak mutlak PAS. Suka atau tidak, DAPigs harus menghormati pilihan PAS.

Atas agenda Hudud itu, PAS didakwa sudah tidak berminat bekerja untuk menumbangkan UMNO, sebaliknya sedang bekerjasama dengan UMNO untuk mencapai agenda parti mereka.

Atas senario inilah, DAPigs menganggap matlamat melawan UMNO BN telah terbiar, maka mereka tidak dapat menerima sikap PAS ini sehingga menyebabkan mereka berpisah dengan PAS dan mendakwa mereka bukan menafikan hak PAS untuk melaksanakan Hududnya.
Categories: , ,

4 ulasan:

  1. Banyak2 aliran knp lah Melayu ni pili DAP.

    BalasPadam
  2. Dap tak akan setuju klu agenda Islam nak dimartabatkan.

    BalasPadam
  3. Kalau last minute DAP keluar pakatan dan bertanding 4 penjuru, mungkin dia boleh menang sebab undi melayu pecah dan undi cina solid pada DAP!

    BalasPadam
  4. Kalau last minute DAP keluar pakatan dan bertanding 4 penjuru, mungkin dia boleh menang sebab undi melayu pecah dan undi cina solid pada DAP!

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping