Jumaat, Oktober 14, 2016

Makin menyirap la puak - puak DAPigs dengan Mursyidul Am PAS yang baru ni nampak gayanya. Baru sangat dia dilantik menjadi Mursyidul Am, dah pandai dah dia buat puak DAPigs tu menyirap dengan kenyataan yang dikeluarkan.

Baru je dia pegang jawatan tersebut, nampak gayanya Ustaz Hashim Jasin ni dah mula mengeluarkan 'Fatwa' terhadap DAPigs dengan mendakwa bahawa sebarang usaha untuk membentuk kerjasama bersama parti itu adalah di-Haram-kan.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan semalam, Mursyidul Am PAS itu menegaskan bahawa PAS tidak akan bekerjasama lagi dengan DAPigs dan sanggup berhadapan dengan pertandingan tiga penjuru dalam PRU yang akan datang.

Sambil menyifatkan hubungan PAS dengan DAPigs umpama sudah 'Berpatah Arang Berkerat Rotan', Mursyidul Am PAS itu juga turut mendakwa bahawa DAPigs merupakan sebuah parti yang telah banyak kali 'Mungkir Janji'.
"Kita tidak mahu ulangi kesilapan dipatuk dua kali di tempat sama kerana menjalin semula kerjasama dengan DAP," kata Hashim pada sidang media di sini, Khamis.
Bekas Pesuruhjaya PAS Perlis lebih 20 tahun itu dilantik baru-baru ini bagi menggantikan tempat bekas Mursyidul Am PAS sebelum ini, Allahyarham Datuk Dr Harun Din yang meninggal dunia di California bulan lepas.

Malah menurut Hashim, PAS juga tidak kisah jika berlakunya pertandingan tiga penjuru yang bakal membabitkan parti itu, Barisan Nasional mahupun parti - parti lain dalam Pakatan Haprak tu pada PRU akan datang.

Bahkan endekatan berbaik-baik dengan UMNO bukan hanya semata - mata kerana PAS dilihat lemah menjelang PRU ke-14 berikutan perpecahan dalaman sehingga mewujudkan parti 'Ternakan DAPigs', iaitu PAN.
"Dulu (zaman Allahyarham Datuk Nik Aziz) berbeza namun dasar perjuangan PAS untuk menegakkan syiar Islam tidak berubah, bukan mengikut kepala orang yang dilantik menjadi Mursyidul Am)," tambah beliau.
Jika dilihat dari satu sudut, 'Fatwa' yang dikeluarkan oleh Mursyidul Am PAS yang baru itu bukan suatu perkara yang baru. Sebelum wujudnya Pakatan Haprak tu pun, PAS pernah mengharamkan sebarang kerjasama dengan DAPigs.

Tetapi, selepas Pilihan Raya Umum tahun 2008, PAS telah dipaksa bergabung dan menjalinkan hubungan bersama DAPigs oleh Si Ketua Penipu tu dengan alasan mahu mengukuhkan blok pembangkang di Parlimen.

Namun malangnya, PAS telah dikhianati oleh DAPigs apabila parti itu menendang PAS keluar dari Pakatan dan mendakwa PAS sebagai sebuah parti yang hanya mementingkan diri mereka sendiri semata - mata. Jadi, tak heran la kenapa PAS bertegas tidak mahu menjalinkan kerja sama dengan DAPigs!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Elok la tu...jgn percaya dgn Dap.

    BalasPadam
  2. Ketaq lutut Mat Sabu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping