Isnin, Oktober 31, 2016

Heh! Berani sangat ke Si Guan Eng ni nak tarik DAPigs keluar dari Pakatan? Kalau dia berani dan betul - betul yakin yang parti itu mampu untuk berdiri diatas kaki mereka sendiri tanpa bantuan dari orang lain, kenapa hanya nak buat di Sarawak?

Nampak gayanya kesombongan dan keangkuhan DAPigs sejak kebelakangan ini semakin menjadi - jadi dan membuktikan yang parti itu mahu mengawal sepenuhnya Pakatan Haprak tu dengan menjadi 'Abang Besar' kepada parti lain.

Hakikatnya, agenda utama DAPigs adalah untuk merampas kuasa di Putrajaya dengan mempergunakan parti - parti dikalangan puak pembangkang seperti PKR, PAN dan juga PPBM bagi merealisasikan harapan mereka untuk merebut kuasa.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini, Setiausaha Agung DAPigs itu sekali lagi mengeluarkan kenyataan yang angkuh dengan mendakwa kononnya mereka sanggup keluar dari Pakatan Haprak tu menjelang Pilihan Raya Umum yang akan datang.
“Ahli DAP Sarawak perlu berbangga dengan sejarah kita berani bersendirian di Sarawak pada tahun 1976. Jika diperlukan, DAP bersedia untuk berdiri sendiri seperti yang dilakukan pada tahun 1976,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Kenyataan Si Guan Eng tu sekali gus membuktikan bahawa DAPigs tidak memerlukan PKR mahupun PAN. Mungkin DAPigs menganggap PKR dan PAN tidak mampu untuk membantu merealisasikan impian yang mendahagakan kuasa di Putrajaya.

Dalam erti kata lainnya, kenyataan Setiausaha Agung DAPigs itu seolah - olah memberikan gambaran bahawa PKR dan PAN ni bukan rakan kerjasama Politik yang cukup kompeten bagi DAPigs memenuhi segala kehendak serta kemahuannya.

Namun, apa yang menjadi persoalan utamanya ialah kenapa Si Guan Eng tu hanya berani bercakap soal hubngan kerjasama Politik diantara puak Pakatan di Sarawak je? Kenapa tidak dia bercakap di peringkat Nasional?

Jika dia yakin yang DAPigs mampu berdiri diatas kaki mereka sendiri tanpa bantuan dari PKR dan PAN, kenapa tak putuskan hubungan kerjasama Politik diperingkat Pusat? Kan nampak sangat yang Si Guan Eng tu hanya mengamalkan Politik Retorik semata - mata untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Cepat² sket la nk berambus tu apek.. jgn sembang je

    BalasPadam
  2. Eloklah tu...lgi pun pakatan yg ada pun tak berapa berpakat dah.

    BalasPadam
  3. Betul gak kata Menteri Cina ni. PKR dan PAN yg hegeh2 utk bersama DAP. UMNo gak steady.

    BalasPadam
  4. Standard lah anjing kurap selalu menyalak kerana banyak kurap yang gatal2 disebabkan rasuah yang melekat.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping