Isnin, Oktober 31, 2016

Agak menghairankan juga bila membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Pak Kadiaq ni. Tak pasti sama ada sebab usia dia yang dah semakin lanjut, atau otak dia semakin mereput. Tapi apa yang jelas, kenyataan Pak Kadiaq ni mengelirukan.

Dalam satu kenyataan yang disiarkan sebelum ini, Pak Kadiaq tu tampil mempertikaikan tindakan Kerajaan Malaysia terutama YAB Perdana Menteri yang dilihat semakin menjalinkan hubungan kerjasama yang cukup erat dengan Kerajaan China.

Melalui kenyataan itu, Pak Kadiaq membangkitkan sentimen yang didakwa diterapkan dalam UMNO untuk membenci DAPigs, tetapi dalam masa yang sama, pihak Kerajaan Barisan Nasional dilihat 'Intim' dengan Kerajaan China.
“Aneh, di saat orang Umno dipropagandakan supaya takut dan benci kepada Cina DAP, presiden mereka sendiri sangat intim dengan negara China sehingga menyerahkan projek strategik (kereta api dan kawalan laut) dan ikonik (Bandar Malaysia) kepada syarikat milik pemerintah China,” kata beliau.
Kenyataan Pak Kadiaq itu secara tidak lansung membangkitkan beberapa persoalan, diantaranya, apa hubung kait Kerajaan China dengan DAPigs? Kenapa pulak Kerajaan Malaysia tak boleh menjalinkan hubungan intim dengan Kerajaan China?

Adakah Pak Kadiaq tu 'Jeles' melihat keakraban diantara Kerajaan Malaysia dengan Kerajaan China pada ketika ini? Kot ye pun Pak Kadiaq tu terlalu benci dengan YAB Perdana Menteri, takkan status hubungan diplomatik pun dia nak pertikai?

Dan apa yang lebih penting, kenyataan yang dikeluarkan oleh Pak Kadiaq itu memberikan gambaran seolah - olah DAPigs mempunyai hubungan istimewa dengan China yang selama ini sering dinafikan oleh puak Ultra Chauvanist itu sendiri.

Jika sebelum ini, pernah juga dibangkitkan soal kerjasama subversif yang diadakan diantara puak DAPigs dan Negara China yang didakwa cuba nak menguasai pemerintahan di Malaysia dengan menjadikan Negara ini sebagai sebuah Negara Republik.

Namun acap kali dakwaan itu disangkal oleh DAPigs. Tapi lain pulak yang dibangkitkan oleh Pak Kadiaq ni. Dia seolah - olah mengiyakan dakwaan yang dibangkitkan sebelum ini. ATAU mungkin Pak Kadiaq tau wujudnya hubungan subversif diantara DAPigs dengan Negara China tetapi sengaja menyembunyikannya dari pengetahuan umum?
Categories:

3 ulasan:

  1. Rakyat negara Cina dan penduduk keturunan Cina di Malaysia kan lain. Itu jelas bagi semua orang kecuali bekas pengarang surat khabar ini.

    BalasPadam
  2. Kebenaran itu bagikan UBAT yang pahit untuk ditelan.
    Apa Pak Kadir Jasin cakap memang betol.
    CINA PRC dirahmati Cina DAP ditakuti.
    Suingguh anih.

    BalasPadam
  3. Dua perkara yg berbeza tu. Klu dilihat dn nilai secara rasional. Klu emosional akan jadi isu murahan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping