Isnin, Oktober 24, 2016

Buat sekian kalinya, sejak dilantik menjadi Mursyidul Am PAS bagi menggantikan Allahyarham Datuk Dr. Haron Din baru - baru ini, Ustaz Hashim Jasin tampil memberikan komen yang mampu membuatkan puak Pakatan tu 'Panas Telinga'.

Melalui satu kenyataan yang dikeluarkan baru - baru ini, Mursyidul Am PAS yang baru itu mendakwa, parti Ternakan DAPigs iaitu PAN bukan saingan yang sukar bagi untuk dihadapi oleh PAS dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Katanya, PAS tidak melihat parti Ternakan DAPigs itu sebagai satu ancaman yang cukup besar menjelang PRU ke 14 nanti. Sebaliknya parti itu lebih memberikan fokus kepada perjuangan untuk mendekatkan dan mengembalikan umat Islam kepada al-Quran.

Jelas Myrsyidul Am PAS itu lagi, dasar perjuangan parti itu kini dilihat lebih mencabar dan tiada parti lain yang mampu untuk melaksanakan tanggungjawab besar itu. Jauh sekali nak mengharapkan PAN dalam merencanakan agenda tersebut.
“PAS mesti ke depan, jangan harap orang lain. Saya tidak nampak orang lain (parti lain) yang boleh jadi penerokaan awal ke arah tersebut. Pas mampu kerana kita ada presiden yang jadi Ketua Ulamak Sedunia. Kita sudah ada jalan boleh kita ikut,” katanya kepada media, semalam.
Kenyataan itu dipetik sewaktu hadir bagi memberikan ceramah sulungnya di negeri Kelantan ini sempena Ceramah Perdana 26 Tahun Pentadbiran Membangun Bersama Islam yang turut dihadiri kepimpinan tertinggi Pas negeri dan Pusat.

Terdahulu, Mursyidul Am PAS itu turut diminta untuk mengulas mengenai PAN yang kini dilihat menjadikan parti itu sebagai Musuh Utama Politik mereka selepas UMNO serta wujudnya bayangan PAS bakal berdepan pertandingan tiga penjuru pada PRU14.

Menjawab pertanyaan itu, Mursyidul Am PAS itu berkata, PAS merupakan sebuah parti yang matang dan mempunyai jawatankuasa khas untuk membantu melihat dengan lebih mendalam mengenai sesuatu isu. Termasuk kemungkinan berlaku pertandingan tiga penjuru.
“Kita ada Lajnah Politik. Dari situ mereka akan buat keputusan, Majlis Syura hanya lihat kalau keputusan itu bertepatan syarak dan berdepan masalah atau tidak, tetapi kalau bercanggah dengan syarak, Majlis Syura bagi pandangan.
“Majlis Syura berkuasa batalkan keputusan jawatankuasa Pas Pusat, tetapi jarang berlaku dalam Pas, lebih-lebih lagi  jawatankuasa sekarang. Pertemuan tiga penjuru, tunggu keputusan lajnah politik yang bawa keputusan kepada Pusat nanti. Kalau mereka kata sedia nak lawan tiga penjuru, kita tengok, kalau tidak bercanggah, Majlis Syura sokong,” katanya.
Secara kesimpulannya, kenyataan yang dibuat oleh Mursyidul Am PAS itu membuktikan bahawa parti Ternakan DAPigs itu merupakan sebuah parti yang tidak kompeten dan kewujudan mereka dalam arus Politik semasa adalah sangat tidak relevan. Setakat jadi 'Pak Turut' DAPigs je, baik tak payah. Buat mengabihkan masa je!!! 
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Pan terus berkhayal sejak ditubuhkan hingga kini.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping