Isnin, Oktober 10, 2016

Heh! Nampak gayanya semakin hari semakin bertambah ganas serangan demi serangan yang dilakukan oleh PAS bagi menyerang Musuh Utama parti itu sejak akhir - akhir ini. Sampai tahap ada yang buat kenyataan secara terbuka.

Ketua Pemuda PAS, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz tampil dengan satu kenyataan media yang mengingatkan seluruh umat Islam negara ini bahawa DAPigs adalah adalah merupakan musuh agama Allah S.W.T.

Kata Nik Abduh, sekutu kuat DAPigs dalam Pakatan Harapan yang juga merupakan parti 'Ternakan DAPigs', PAN yang diasaskan oleh beberapa bekas pemimpin PAS yang berpaling tadah pula adalah fitnah dalam tubuh umat Islam.
“InsyaAllah, musuh Islam akan tumbang dan fitnah akan lebur di bumi Malaysia bertuah ini,” tegasnya dalam satu kenyataan di laman Facebook beliau baru-baru ini.
Terdahulu, Nik Mohamad Abduh berkata, beberapa siri dialog bersama masyarakat Bukan Islam yang telah dianjurkan oleh PAS menunjukkan mereka berpuas hati dengan usaha untuk memperkasakan fungsi Mahkamah Syariah.

Bagaimanapun, ujarnya, masyarakat bukan Islam yang menolak usaha tersebut terkeliru berhubung perkara itu disebabkan maklumat - maklumat bohong dan palsu yang mereka terima daripada pihak DAPigs dan PAN sebelum ini.

DAPigs dan PAN dalam kenyataan mereka selama ini mendakwa RUU 355 yang dibentangkan oleh Presiden PAS itu sebelum ini adalah merupakan perlaksanaan Hukum Hudud yang turut melibatkan golongan Bukan Islam di Kelantan.

Selain DAPigs dan PAN, Parti Keadilan Rakyat (PKR) juga merupakan parti yang bergabung dalam Pakatan Harapan pada ketika ini. Pakatan Harapan ditubuhkan bagi menggantikan Pakatan Rakyat yang dibubarkan pada tahun lalu.

PKR dalam kenyataan yang dibuat oleh seorang pemimpin kanannya juga turut melabelkan PAS sebagai sebuah parti yang acap kali mengkhianati Pakatan sewaktu mereka bersama - sama dalam gabungan pembangkang itu.

Pakatan Rakyat dibubarkan bagi menyingkirkan PAS daripada gabungan parti pembangkang dengan alasan kerana parti itu enggan berkompromi dalam beberapa isu akidah Islam yang dikhuatiri boleh menjejaskan sokongan bukan Islam, termasuk perlaksanaan Hukum Hudud.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Dap dan Pan tak blh dipisahkan...Dap kata, Pan angguk je...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping