Ahad, Oktober 09, 2016

PAS mendakwa DAP dan PAN sebagai dalang utama kepada parti itu memberi penerangan jelas bersabit Rang Undang-Undang (RUU) Persendirian Mahkamah Syariah atau lebih dikenali sebagai Akta 355 kepada bukan Islam.

Menurut Ketua Dewan Pemudanya, Nik Abduh Nik Abdul Aziz, perkara ini terbukti apabila masyarakat bukan Islam kini kebanyakkannya menunjukkan reaksi positif selepas beberapa siri sesi penerangan telah dilakukan PAS.  
"Beberapa siri dialog bersama masyarakat 'non-muslim' anjuran PAS melalui Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) menunjukkan dengan mereka begitu berpuas hati dengan usaha PAS menyeru kepada pemerkasaan Mahkamah Syariah melalui RUU pindaan Akta 355.
"Nyata dan jelas, kekeliruan mereka adalah berpunca daripada maklumat-maklumat bohong dan palsu yang mereka terima lebih awal daripada DAP dan PAN (Amanah)," katanya dalam satu kenyataan di laman sosial Facebook.
Jika sebelum ini, PAS dibuang daripada menjadi sebahagian daripada gabungan Pakatan Haprak tu oleh DAPigs hanya semata - mata parti itu tetap mahu melaksanakan Pindaan Rang Undang - Undang berkaitan kuasa Mahkamah Syariah.

Bagi pandangan DAPigs, cadangan PAS mahu membentangkan cadangan pindaan RUU 355 itu merupakan salah satu langkah untuk melaksanakan Hukum Hudud yang sememangnya ditentang oleh parti itu selama hari ini.

Apa bila ditanya, DAPigs memberikan alasan mereka menolak perlaksanaan Hukum Hudud PAS itu kerana ianya bercanggah dengan perlembagaan Persekutuan sedangkan ianya memang dah menjadi dasar DAPigs Anti Islam.

Hakikatnya, memang jelas bahawa alasan DAPigs yang menentang pembentangan cadangan Rang Undang - Undang Mahkamah Syariah itu telah mengelirukan rakyat secara menyeluruh apabila mereka mendakwa ianya merupakan perlaksanaan Hukum Hudud yang diperjuangkan oleh PAS selama hari ini!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Hakikatnya memang jelas Dap tak mahu lihat Islam dimartabatkan dan Pan jadi tukang angguknya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping