Ahad, Oktober 09, 2016

Alahai! Makin hari makin kesian pulak tengok Si Khalid Samad ni. Orang lain bila dah tinggalkan 'Kekasih', diorang boleh 'Move On'. Tapi nampak gayanya Si Khalid Samad ni masih lagi meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal.

Yang peliknya, bila dia dah ambik tindakan nak keluar dari PAS, kenapa dia masih lagi dilihat seolah - olah mempunyai dendam peribadi terhadap bekas parti dia tu? Kenapa dia nak jadikan PAS sebagai 'Musuh Utama' dia?

Dari saat dia keluar dari PAS sampai ke hari ini, Si Khalid Samad ni masih tak berhenti - henti dari memberikan kritikan serta mengutuk PAS secara terang - terangan. Habis semua benda yang PAS buat tak kena pada mata dia.

Dan yang terbaru Si Khalid Samad tu mendakwa PAS yang sengaja menimbulkan kekeliruan dikalangan rakyat berhubung isu perlaksanaan Akta RUU 355 Mahkamah Syariah sehingga menyebabkan ramai orang menolaknya.
Penegasan itu dibuat Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Samad sebagai reaksi terhadap dakwaan Nik Abduh Nik Abdul Aziz bahawa bukan Islam terkeliru dengan RUU berkenaan kerana fitnah Amanah dan DAP.
"PAS kena menjadi dewasa dan bertanggungjawab atas tindakan mereka. Masyarakat tak faham dan keliru sebab Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang membuat tindakan tidak bertanggungjawab kerana hanya membaca (usul) dan tidak membahasnya. 
"Apabila baca sahaja dan tidak jelaskan melalui pembentangan (di Dewan Rakyat), apa yang mereka (PAS) hendak dan maksudkan (menyebab) bermacam tafsiran yang timbul," katanya kepada Antarapos.
Apa yang jelas, kenyataan Si Khalid Samad tu sebenarnya hanya merupakan justifikasi terhadap dakwaan serta dakyah pembohongan yang dijaja selama hari ini dengan menuduh PAS mahu melaksanakan Hukum Hudud di Kelantan.

Hakikatnya, itu punca ramai pihak menolak perlaksanaan Akta 355 tu. Terutama dari kalangan masyarakat Bukan Islam. Realitinya, pAkta 355 yang dibentangkan oleh PAS tu takde kaitan pun dengan Hukum Hudud PAS.

Apa yang dibentangkan oleh PAS sebelum ini merupakan penguatkuasaan dan menambah kuasa kepada Mahkamah Syariah berhubung Undang - Undang Jenayah terhadap umat Islam di Negeri Kelantan khususnya.

Dan ianya tidak melibatkan orang yang Bukan Islam seperti mana dakwaan yang dijaja sert disebarkan oleh DAPigs serta pemimpin PAN macam Si Khalid Samad ni. Diorang yang sengaja memutar belitkan fakta supaya ianya menjadi senjata utama untuk menewaskan PAS dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Bukan org ramai yg tak faham tetapi si khalid ni la yg lebih tak faham sbb dia tak brapa cerdik.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping