Sabtu, Oktober 22, 2016

Walaupun mereka berbeza pandangan Politik, namun kelebihan PAS membuatkan mereka berada jauh didepan puak Pakatan Haprak yang selama hari ini sering kali membanggakan diri mereka seolah - olah seperti Maksum dari orang lain.

Jika selama hari ini, DAPigs, PKR dan PAN, bahkan PPBM tu sangka diri mereka jauh lebih bermoral kalau nak dibandingkan dengan PAS. Tapi semalam terbukti bahawa dakwaan mereka itu hanya sekadar omongan kosong belaka.

PAS membuktikan bahawa pemimpin mereka jauh lebih bermaruah, bertanggungjawab dan berdisiplin jika nak dijadikan perbandingan dengan puak Pakatan Haprak yang menganggap diri mereka lebih 'Suci' dari parti lain di Malaysia ni.

Perkara itu jelas dinyatakan oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, Nik Abduh yang menyatakan bahawa wakil rakyat PAS tidak bersetuju dengan tindakan keluar dewan beramai - ramai yang dilakukan oleh Ahli Parlimen pembangkang semalam.

Kata Nik Abduh, PAS mengambil pendekatan yang jauh  berbeza berbanding sebilangan besar ahli Parlimen pembangkang yang bertindak meninggalkan Dewan Rakyat ketika YAB Perdana Menteri membentangkan Bajet 2017 semalam.

Sebaliknya, Ahli Parlimen yang mewakili parti itu mengikuti pembentangan Bajet 2017 oleh Datuk Seri Najib sehingga selesai meskipun ahli Parlimen pembangkang menunjukkan protes kira - kira 30 minit sebelum pembentangannya berakhir.
"Kita (PAS) tak bangun dah. Kita akan terus mendengar sebab sikap kita, PAS kita akan nyatakan sokongan dan juga yang kita tidak puas hati di perbahasan nanti.
"Sikap yang diambil oleh sebahagian ahli Parlimen tadi, tidak profesional lah bagi saya. Tapi itu adalah hak masing-masing. Tuan Speaker pun dah bagi kalau (mereka) nak keluar, keluarlah," katanya.
Sementara itu, Ahli Parlimen Bukit Gantang yang juga Naib Presiden PAS, Idris Ahmad berkata, parti itu tidak dimaklumkan berkenaan rancangan untuk meninggalkan dewan serta mengangkat sepanduk yang dibuat oleh Ahli Parlimen pembangkang yang lain.
"Kita ada cara tersendiri melalui peraturan dewan... Saya tidak tahu rancangan itu, saya tidak tahu. Itu terpulang mereka berkenaan dengan MO1, kita pun persoal juga siapa MO1," katanya.
Terdahulu, ahli parlimen pembangkang meninggalkan dewan sebagai protes kepada pembentangan Bajet 2017 oleh Najib. Pembangkang mendakwa Kerajaan Barisan Nasional hanya bermain sandiwara dalam isu melibatkan ekonomi negara.

Apa yang pasti, tindakan yang dilakukan Ahli Parlimen Pakatan Haprak itu bukan sahaja tidak profesional, malahan ianya jelas bersifat kebudak - budakkan, tidak beretika, tidak bertanggungjawab dan memperlihatkan ketidak-prihatinan mereka terhadap kepentingan rakyat secara terbuka!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. puak pakatan ni kononya claim diorg tuh propesional..profesional kepala bana mcm tuh!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Kepala bana dan kepala butuh.

      Padam
    2. Mereka kuat bercakap tapi tak buat apa pun. Rugi menyokong pakatan ni, tak de manfaat.

      Padam
  2. DAH KETUA PUN TAK BERMORAL...ANAK BUAH APA LAGI.
    NUAR APA PUNYA KES.
    IZAH PUN SKANDAL DGN PENSYARAH
    MAT SABU BAU NONOK MAH LEKAT KAT MUKA.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping