Jumaat, Oktober 07, 2016

PAS Selangor yakin pertandingan tiga penjuru sesama pembangkang dapat dielakkan dalam Pilihan Raya Umum ke-14 kelak walaupun parti itu tidak menjalinkan bekerjasama dengan Pakatan.

Setiausaha PAS Selangor dalam satu kenyataan hari ini menegaskan pendirian partinya tidak bergabung dengan Pakatan ada manfaatnya, iaitu bagi memelihara dasar perjuangan parti itu.

Menyentuh realiti di Selangor dengan terkuburnya Pakatan, objektif satu lawan satu masih boleh dilakukan kerana setiap parti tetap mahu mempertahankan kerusi yang dimenanginya.
"Sejak dari dahulu PAS terbuka sehingga boleh duduk semeja dengan DAP dan PKR. Yang menjadi masalah apabila dua dasar parti tidak selari dan tidak dihormati oleh semua pihak, maka mengakibatkan kita tidak sekata.
(Namun) Kita masih percaya bahawa kekuatan tidak sekata boleh disatukan, walaupun tidak bergabung dalam satu bumbung, tidak duduk di dalam PH, tetapi formula satu lawan satu masih boleh dicapai," demikian menurutnya kepada Antarapos, hari ini.
Kenyataan Setiausaha PAS Selangor itu dilihat bertentangan dengan apa yang diluahkan oleh pemimpin DAPigs yang menzahirkan ketidak-yakinannya terhadap formula 1 lawan 1 di Selangor.

Kata pemimpin DAPigs itu, formula sedemikian tidak akan dapat dilaksanakan selagi PAS masih berdegil dan enggan menyertai Pakatan menjelang Pilihan Raya Umum yang akan datang.
“Kita mendengar pihak PPBM dan PKR sedang memujuk dan berunding dengan PAS untuk tujuan itu, ianya usaha yang baik, kita okay, tetapi berapakah harga yang perlu dibayar untuk memastikan PAS tidak bertembung dengan kerusi PPBM, PKR, Amanah malah DAP?" soal pemimpin DAP itu melalui laman portal Roketkini.
(Baca Seterusnya: DAPigs TAK YAKIN FORMULA 3 PENJURU DAPAT DIELAKKAN!!!)

Jelas, kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin DAPigs itu membuktikan bahawa parti itu masih tidak mempercayai PAS yang sebelum ini didakwa sebagai Pengkhianat kepada Pakatan.

Malah sehingga ke hari ini, DAPigs dan parti peliharaannya, PAN masih menganggap PAS sebagai Musuh Utama mereka. Saban hari mereka melemparkan pelbagai dakwaan dan menabur fitnah yang bukan - bukan terhadap dasar parti serta kepimpinan PAS secara terbuka!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping