Jumaat, Oktober 07, 2016

Aik? Lain macam je bunyi kenyataan media yang dibuat oleh Si Fuziah ni. Seolah - olah macam dia nak mendakwa kononnya Pesuruhjaya PAS Terengganu tu sengaja bawak cerita fitnah.

Tampil dalam satu kenyataan semalam, Si Fuziah tu mintak orang ramai untuk tidak menyebarkan maklumat palsu berkaitan seorang wanita yang dikuburkan di Perkuburan Kristian Taman Gelora, Kuantan seorang murtad.

Dalam kenyataan tersebut, Si Fuziah ni menjelaskan bahawa mendiang merupakan seorang Orang Asli yang telah menganut agama Kristian daripada suku Jakun dan berasal dari Kampung Soi.
“Ini disahkan dari daftar kematian beliau. Maklumat ini juga disahkan oleh sepupu beliau di dalam Facebook. Selidik dahulu maklumat yang kita terima. Takut-takut kita juga tergolong di kalangan orang yang membawa fitnah. Allah maha memberi petunjuk dan maha mengetahui,” kata Fuziah menerusi status di Facebooknya, hari ini.
Sebelum ini, kecoh di media sosial apabila Pesuruhjaya PAS Terengganu memuat naik gambar di Facebook dengan mendakwa seorang wanita Melayu murtad bersemadi di perkuburan itu.

Status dan gambar berkaitan dengan perkara tersebut kemudiannya mula tersebar secara meluas melalui aplikasi - aplikasi media sosial yang lain termasuk didalam group - group Whatsapp.

Kebanyakkan respon yang diterima dari pengguna laman media sosial memberi reaksi negatif terhadap status tersebut sehingga ada yang membuat tuduhan liar terhadap orang lain.

Dari pemerhatian yang dibuat, status yang telah mencetuskan reaksi dilaman Facebook Pesuruhjaya PAS Terengganu itu sudah pun disunting dan pihaknya juga telah memohon maaf.

Namun bagi sesetengah pihak, kenyataan yang dibuat oleh Si Fuziah ni seolah - olah menggambarkan tindakan Pesuruhjaya PAS Terengganu tu sebagai satu tindakan yang tidak bertanggungjawab sehingga menimbulkan persepsi negatif dikalangan rakyat!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping