Sabtu, Oktober 29, 2016

Heh! Nampak sangat yang puak PKR ni cuba nak bermain sentimen dengan memberikan alasan berbelit - belit berhubung isu cadangan PAS mengenai Rang Undang - Undang Mahkamah Syariah (RUU 355) bagi mengelirukan rakyat.

Panjang lebar penjelasan yang diberikan oleh Si Wan Azizah selaku Presiden PKR yang disiarkan didalam laman portal Keldaidaily bagi memberi justifikasi mengenai pendirian parti itu terhadap cadangan yang telah dibentangkan oleh PAS.

Habis satu dunia Si Wan Azizah tu pusing dan memetik nama orang yang tertentu bagi mengukuhkan hujahnya sedangkan yang menjadi persoalan dikalangan rakyat cukup mudah, "Adakah PKR Sokong atau Tidak" cadangan tersebut?

Tapi malangnya, Si Wan Azizah tu mengambil masa dengan memberikan huraian secara panjang lebar yang mencecah hampir 60 perenggan bagi menjawab soalan cukup mudah yang diajukan oleh rakyat kepada puak Pakatan Haprak tu.

Dalam karangan sepanjang 60 perenggan itu, Si Wan Azizah tu turut menyebut nama Umar Abdul Aziz, Sayyid Qutb, serta Yusof Qadrawi bagi menguatkan hujah untuk menjustifikasikan pendirian PKR berhubung isu cadangan pindaan RUU tersebut.

Tapi, yang lebih menyedihkan ialah apabila Si Wan Azizah tu dalam kesimpulannya menyatakan bahawa PKR tetap akan mengambil sikap 'Tunggu dan Lihat' sebelum sebarang keputusan dibuat bagi menyatakan pendirian mereka secara terbuka.

Antara lain, Si Wan Azizah tu mendakwa yang puak PKR masih mempunyai beberapa kemusykilan dan keraguan mengenai cadangan pindaan yang telah dibentangkan oleh Ahli Parlimen Marang merangkap Presiden PAS itu sebelum ini.
"Kami juga ingin menyatakan kemusykilan mengapa RUU 355 ini sengaja dibiarkan berlarutan, terapung di Parlimen tanpa sebarang usaha memberikan penjelasan atau menganjurkan perbincangan dengan wakil parti politik dan masyarakat.
"KEADILAN melihat terdapat di dalam usul ini beberapa perkara yang membimbangkan terutamanya kesamaran skop hukuman. Oleh kerana RUU 355 ini melibatkan undang-undang berkaitan kesalahan jenayah berhubung dengan melanggar lunas-lunas Islam, maka skop hukuman yang dicadangkan bagi undang-undang ini perlu cukup jelas. Apa-apa pindaan undang-undang yang memberi kuasa untuk menghukum wajib terang dalam maksudnya," jelas Wan Azizah dalam kenyataan yang dikeluarkan semalam.
Apa yang jelas, karangan sepanjang 60 perenggan itu membuktikan bahawa PKR tidak cenderung untuk memberikan sokongan kepada cadangan pindaan yang telah dibentangkan oleh Presiden PAS. Sebaliknya, parti pimpinan Si Wan Azizah tu hanya sekadar nak "Play Safe" demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories: ,

8 ulasan:

  1. Ha ha ha ha.... Soalan perlukan jawapan 'ya' atau 'tidak'.. Dia jawab 'tunggu dan lihat'! Ha ha ha ha...

    BalasPadam
  2. RUU tu perkara dah ada. Cuma nak naik taraf je. Mengapa perlu jdi isu besar plk. Bangangnya tak habis2.

    BalasPadam
  3. Sayang Dapigs lebih dari undang2 cara Islam,inilah lah yang dikatakan politik pakatan haprak,takut hilang kawan.

    BalasPadam
  4. bye2 PKR, parti yg tak da prinsip, pengikut tegar yahudi dan kapir DAP smpi sokongan utk naik taraf institusi ugama pun dok beralasan mcm sial...

    BalasPadam
  5. Zaman ini kafir zimmi dah naik jadi kafir harbi. Hal ehwal ummah mereka nak campur kenapa ye? Sebab supaya undang2 syariah jadi tidak berkesan dan senang lah mereka rosdkkan akidah dan kesucian Islam.

    BalasPadam
  6. Zaman ini kafir zimmi dah naik jadi kafir harbi. Hal ehwal ummah mereka nak campur kenapa ye? Sebab supaya undang2 syariah jadi tidak berkesan dan senang lah mereka rosdkkan akidah dan kesucian Islam.

    BalasPadam
  7. hahahhaha ye ke tidak itu je. ini bukan ujian karangan nak sampai 6 perengan nak buat

    BalasPadam
  8. Dok umah jaga cucu jela lg bagus..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping