Sabtu, Oktober 22, 2016

"Macam Beruk!!!" Hanya itu sahaja gambaran yang cukup jelas untuk kita berikan kepada puak Pakatan Haprak ni bila mereka mengambil tindakan meninggalkan Dewan Rakyat sewaktu Perdana Menteri membentangkan Bajet 2017 hari ini.

Apa yang jelas, tindakan yang dianggap tidak beretika itu membuktikan bahawa puak Pakatan Haprak ni hanya sekadar pandai bermain dengan sandiwara dan tidak dapat menerima kritikan secara terbuka yang diluahkan oleh Perdana Menteri.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Presiden PKR, mereka memberikan alasan kononnya tindakan 'keluar dewan' secara beramai - ramai itu dilakukan sebagai bantahan terhadap pembentangan bajet yang dianggap tidak telus.

Namun apa yang jelas, tindakan puak Pakatan Haprak tu keluar dari dewan adalah disebabkan mereka tidak dapat menerima kritikan yang diluahkan oleh Perdana Menteri terhadap tuduhan yang sering dijaja kepada rakyat selama hari ini.

Sekitar jam 6.00 petang tadi, hampir semua Ahli Parlimen dikalangan puak Pakatan Haprak tu bertindak keluar dewan beramai-ramai bagi menzahirkan bantahan apabila Perdana Menteri itu mengulas mengenai keadaan ekonomi semasa negara ini.

Mengulas mengenai tindakan tidak bertamadun yang ditonjolkan oleh Ahli Parlimen Pakatan Haprak tu, Ahli Parlimen PAS menganggap ianya bukan cara yang sewajarnya dipamerkan seorang pemimpin. Apatah lagi ianya disiarkan secara lansung.

Ahli Parlimen Temerloh menganggap tindakan Ahli Parlimen Pakatan Haprak tu jelas tidak memperlihatkan Profesionalisme seorang wakil rakyat dan ianya hanya memalukan pengundi yang telah memberi kepercayaan kepada mereka.
"PAS mengambil langkah berbeza dengan pihak lain dalam memperlihatkan sikap kita terhadap bajet dan Perdana Menteri yang membentang bajet pada hari ini.
"Ada perkara yang kita tidak setuju dalam kandungan bajet, namun cara kita adalah mengemukakan pandangan dan hujah bantah secara ilmiah dalam perbahasan. Sebagaimana ada perkara yang baik untuk rakyat dan negara dalam bajet," ujarnya menerusi kenyataan medianya, sebentar tadi.
Apa yang pasti, tingkah laku yang dipamerkan oleh Ahli Parlimen Pakatan Haprak itu membuktikan bahawa mereka ni terdiri dari kalangan pemimpin yang lebih cenderung mengamalkan sikap 'Beruk' dan tidak layak untuk menjadi seorang wakil rakyat. Tapi, kalau diorang duduk lama dalam dewan tu pun, bukannya mendatangkan faedah pun kepada rakyat!!!
Categories: ,

15 ulasan:

  1. dari dulu sampai sekarang, dan mungkin sampai bila akan perangai beruk.

    BalasPadam
  2. Mohyiden pun keluar....Mohyideen terlupa dia jd ahli parlimen krn dipilih oleh penyokong bn.
    Kacanf lupakan kulit

    BalasPadam
    Balasan
    1. banyak betul badut badut d parlimen kita

      Padam
  3. Berok makyee!!!

    BalasPadam
  4. elok la kalau keluar dah mcm berok.. yg tak keluar sah berok.. satu malaysia jadi berok meluat tengok bapak berok no 1. MO1.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju sgt tu bro

      Padam
  5. Tak perlu keluar sbb bajet tetap dibentang. Masa utk bahas akan diberi. Bahaslah sepuasnya. Itulah ahli parlimen. Bukan budak tadika.

    BalasPadam
  6. Astagfirullahalazim Tanpa Nama 22 Oktober 2016 8:30 PG, kamu ni muslim ke ape,sifat dengki dan iri hati kamu tu terlalu tebal. Berudhuk dan solatlah kamu untuk meredakan hati yang kelam itu.

    BalasPadam
  7. 8.30
    Sdr Berok segala BEROK

    BalasPadam
  8. Bangang tul Pakatun nih...parlimen tmpt utk berbahas bkn buat sarkis...semakin meluat aku tgk puak2 nih..tak matang sungguh

    BalasPadam
  9. Baik mcm beruk drpd jadi beruk sebenar benar beruk

    BalasPadam
  10. Yang keluar semuanya beruk sebab bapa beruk ada dlm dewan.

    BalasPadam
  11. Suma bodoh..bahlol. Bengal....melayu mmg camne ker

    BalasPadam
  12. Dah yg bentang belanjawan negara Bapak Penyangak mmg patut pun beruk2 semua keluar. Beruk pun kenal penyangak.

    BalasPadam
  13. Dengar cerita bila beruk2 ni bahas, bapak beruk pula tak hadir. Etika beruk kot.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping