Sabtu, Oktober 08, 2016

Wah! Bukan main bongkak lagi kenyataan yang dibuat oleh Si Menteri Besar Selangor ni. Nampak gayanya, dia memang sengaja nak menonjolkan diri sebagai 'Abang Besar' kepada PAS.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, Si Menteri Besar Selangor tu dilihat begitu 'Angkuh' apabila mendakwa bahawa ianya adalah hak PKR sama ada nak jalinkan kerjasama dengan DAPigs.

Kata Si Menteri Besar Selangor tu, ianya terpulang kepada PKR sama ada mereka mahu menurut kehendak dan kemahuan yang dinyatakan oleh PAS sebelum ini berhubung kerjasama diantara mereka.
"Kita akan ikut parti (PKR) dan kita akan bincang," kata Azmin kepada pemberita selepas menunaikan solat Jumaat di Masjid Al-Khariah, Gombak.
Kenyataan Si Menteri Besar Selangor dibuat bagi membidas desakan PAS yang mahu PKR meninggalkan DAPigs sebagai rakan kerjasama Politik mereka sekiranya mahu bersama dengan PAS.

Namun bagi sesetengah pihak, kenyataan yang telah dibuat itu memperlihatkan sifat 'Keangkuhan' dan 'Kesombongan' yang dimiliki oleh Si Menteri Besar Selangor tu secara terbuka.

PAS melalui Ketua Penerangannya sebelum ini memberikan kata dua kepada PKR sekiranya parti itu mahu terus mengadakan kerjasama Politik, maka mereka perlu meninggalkan DAPigs.
"Realitinya adalah DAP masih menentang perjuangan Islam PAS. Oleh itu, dasar semasa PAS adalah untuk menolak DAP dan semua pihak yang bekerjasama dengan DAP," katanya dipetik Harakah Daily.
Jika dilihat dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Si Menteri Besar Selangor tu juga boleh dianggap sebagai satu Penghinaan terhadap prinsip dan dasar perjuangan PAS selama hari ini.

Apa yang dilakukan oleh Si Menteri Besar Selangor itu seolah - olah dia tidak menghormati pendirian PAS yang tidak mahu terus bersekongkol dengan DAPigs yang menolak dasar perjuangan parti itu.

Mungkin sebab Si Menteri Besar Selangor tu sekarang ni dah 'sedap duduk' dikerusi empuk, maka ianya mula membuatkan dia lupa terhadap pengorbanan PAS yang telah membantu dia merampas jawatan tersebut dari Wan Azizah sebelum ini!!!
Categories: , , ,

1 ulasan:

  1. Berkat kah hidup Azmin yang mendapat makian dan sumpahan dari orang ramai mengenai air?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping