Jumaat, November 25, 2016

Heh! Retorik sungguh pendirian parti Ternakan DAPigs ni. Kalau dibaca kenyataan yang telah dikeluarkan oleh pemimpin mereka hari ini, nampak sangat yang DAPigs dan PAN awal - awal lagi dah berpakat sesama mereka sendiri.

Pada awalnya, kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin PAN tu mempersoalkan kenapa PAS bertindak meminda Rang Undang - Undang Mahkamah Syariah (RUU355) tanpa ianya dibahaskan terlebih dahulu didalam sidang Parlimen.

PAN kata "Kecewa" dengan tindakan yang dilakukan oleh Presiden PAS itu sambil mendakwa tindakan itu hanya menyebabkan proses untuk memperkasakan bidang kuasa Mahkamah Syariah itu kembali ke peringkat peringkat permulaan.

Yang kelakarnya, sejak bila pulak PAN sokong pembentangan yang telah dibuat oleh Presiden PAS tu sebelum ini? Kalau dilihatkan, permainan persepsi yang dibuat oleh rakyat adalah hasil kekeliruan yang ditimbulkan oleh PAN sendiri.
"Sebenarnya saya sebut dalam celahan saya, dulu apabila (Ahli Parlimen) Marang bentang benda itu tergantung tidak ada bahas, bila tergantung (masyarakat) di bawah ini jadi berpecah sebab masyarakat punya pandangan dan persepsi pelbagai. Kebencian antara orang Islam dan bukan Islam. Sekarang saya mengharapkan ada satu peringkat lagi (dalam pindaan RUU 355) bila Marang bentang dengan pindaan, benda sama berulang. 
"Akhirnya kita akan ulang balik kitaran perpecahan dan permusuhan di bawah itu. Sebab itu saya cadangkan satu idea buat jawatankuasa tapi Speaker jawab jawatankuasa itu bukan kuasa dia, nanti bila sudah masuk peringkat kementerian baru akan dibuat. 
"Bagi saya benda ini boleh buat kalau tahu apa yang berlaku di bawah ini. Beliau mesti ada satu usaha proaktif untuk buat jawatankuasa bagi menangani isu yang timbul ekoran RUU 355," katanya merujuk kepada permohonan menangguhkan usul RUU355 hari ini.
Diorang yang menjaja cerita kononnya pindaan RUU 355 PAS itu adalah perlaksanaan Hukum Hudud. Malah RUU 355 itu juga dijadikan bahan modal bagi pemimpin PAN dan DAPigs untuk menyerang PAS yang dianggap sebagai 'Musuh Utama'.

Tambahan pula, yang memburukkan lagi keadaan pada ketika ini bukannya PAS. Tapi sebaliknya DAPigs serta parti Ternakan diorang yang memberikan gambaran buruk serta menyebabkan perpecahaan diantara Islam dan bukan Islam.

Maka, persoalan yang dibangkitkan oleh pemimpin PAN tu nampak sangat hanya sekadar bahan untuk dijadikan sebagai modal Politik Murahan mereka bagi terus menyerang PAS yang telah dianggap sebagai Pengkhianat kepada Pakatan. Bukannya sebab diorang sokong RUU 355 yang dibentangkan oleh PAS!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Ada ke penggubal undang2 perlu pandangan orang bawah ? Pasti orang bawah kata tak payah buat lah. Bodohnya punya PAN

    BalasPadam
  2. Terompah kayu Dap. Meletakkan diri dlm kebodohan dan kehinaan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping