Sabtu, November 26, 2016

Heh! Bagaikan sama seperti peribahasa Melayu pulak, "Hidung Tak Mancung Pipi Tersorong - Sorong". Kot selama hari ini, beria - ia benar Tun Mahathir nak mendapatkan kepercayaan Pakatan Haprak tu agar menerima gerakan yang diketuainya.

Tapi hakikatnya, Tun Mahathir dan parti baru yang telah ditubuhkan oleh bekas pemimpin UMNO yang ditendang keluar sebelum ini hanya sia - sia belaka apabila DAPigs selaku 'Abang Besar' dalam Pakatan tidak mengiktiraf penyertaannya.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila DAPigs tidak menjemput Tun Mahathir atau mana - mana pemimpin dari parti PPBM untuk turut serta dalam Majlis Perasmian Persidang Kebangsaan DAPigs yang bakal diadakan hujung minggu ini.

Kenyataan berhubung isu kehadiran Tun Mahathir itu telah dibuat oleh Setiausaha Organisasi DAPigs sendiri yang mendakwa tiada sebarang jemputan dibuat kepada pemimpin dari PPBM memandangkan mereka bukan sebahagian dari Pakatan.
PPBM belum membentuk pakatan rasmi dengan Harapan. Ia adalah tradisi kami hanya mempelawa parti komponen pakatan kami ke persidangan kebangsaan.”
Jika dilihat dari satu sudut, memang betul la tanggapan sesetengah pihak bahawa DAPigs secara keseluruhannya masih tidak dapat menerima dan tidak memberikan kepercayaan penuh kepada Tun Mahathir sebagai sebahagian daripada Pakatan.

Ianya jelas apabila ada dikalangan Ahli Perwakilan DAPigs sebelum ini yang mendesak agar parti itu memutuskan sebarang hubungan kerjasama dengan Tun Mahathir yang selama ini dianggap sebagai 'Musuh Utama' kepada DAPigs.

Namun desakan dan label buruk yang diberikan oleh Perwakilan DAPigs Pulau Pinang itu telah dipaksa agar ianya ditarik balik oleh Lim Guan Eng, Ketua Menteri Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung DAPigs Pusat sendiri,

Tapi IRONIKnya, tindakan yang dilakukan oleh pimpinan DAPigs Pusat ini seolah - olah memberikan gambaran bahawa desakan Perwakilan DAPigs itu sebelum ini adalah benar. Majoriti ahli DAPigs tidak percayakan Tun Mahathir.

Yang herannya, dalam sidang DUN Pahang sebelum ini, wakil ADUN DAPigs mendakwa kononnya mereka percaya kepada Tun Mahathir selepas Bekas Perdana Menteri itu membuat pengakuan terhadap kesalahannya secara terbuka.

Soalnya, bila masa pulak Tun Mahathir buat pengakuan sedemikian? Kalau betul pun Tun Mahathir ada buat pengakuan tersebut, kenapa kepimpinan DAPigs Pusat masih lagi tidak memberikan kepercayaan kepada Bekas Perdana Menteri itu?

Tidakkah itu menunjukkan bahawa pemimpin DAPigs ni sendiri pun berpecah belah dalam soal nak menerima kehadiran Tun Mahathir tu dikalangan mereka sendiri? Pokok pangkalnya, apa yang dilakukan oleh DAPigs ini hanya sekadar wayang 'Politik Retorik' semata untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping