Selasa, November 22, 2016

Hahaha!!! Ini dah kalah MACAI dah ni. Nak kata Barua pun bukan. Tapi tahap mengampu DAPigs yang dilakukan oleh Si Mat Sabu ni memang dah sampai ke satu peringkat yang lebih tinggi dari itu. Orang lain pun tak boleh lawan dengan dia.

Punya la dia nak mengampu puak - puak DAPigs tu sampai tahap sanggup dia memperlekehkan parti yang sebelum ini telah mengangkat nama dia dalam arena Politik di Malaysia. Nampak sangat Si Mat Sabu ni memang jenis orang lupa diri.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, Si Mat Sabu tu katanya telah memberi jaminan bahawa PAS tidak akan mampu untuk memperolehi kemenangan dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang tanpa bantuan dari puak DAPigs.
"Mohamad Sabu membuat ramalan tersebut setelah PAS sehingga kini, masih enggan untuk menjalinkan kerjasama dengan DAP. Bukan itu sahaja, Mohamad Sabu atau nama panggilannya Mat Sabu turut menyatakan bahawa PAS juga tidak lama lagi akan pupus jika tanpa DAP.
"Mat Sabu membuat pengiraan tersebut berdasarkan ‘hukum’ pilihanraya… Kononnya PAS tak akan mampu menang jika tanpa bantuan dari DAP. Iyeke macam tu?? Apa yang Gomez lihat sekarang ni, walaupun PAN dibantu oleh DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR)… PAN masih lagi kalah dalam pilihanraya.
"Jadi bagaimana Mat Sabu boleh yakin yang PAS akan terkubur tanpa DAP?? Sedangkan PAN sendiri tak mampu menang dalam pilihanraya, meski pun mendapat bantuan dari kedua parti tersebut. Tindakan Mat Sabu ni bukan sahaja memalukan parti sendiri," demikian yang didedahkan portal Utaranews.
Mungkin bagi Si Mat Sabu, puak DAPigs tu 'Maksum' dan mampu membawa keajaiban yang tidak terduga. Asalkan semua orang sokong DAPigs, jadi diorang ada peluang untuk menang dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Tapi Si Mat Sabu tu lupa pulak, selama hari ini PAS takde jugak bergantung kepada DAPigs untuk menang. Bahkan masa dia dapat jawatan sebagai Ahli Parlimen PAS dulu pun bukan disebabkan parti itu bergabung dengan DAPigs.

Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Si Mat Sabu ni melebarkan lagi jurang perbezaan diantara PAS dan Pakatan serta menyemarakkan lagi api permusuhan dikalangan pembangkang yang menjadikan PAS sebagai 'Musuh Utama' mereka.

Secara kesimpulannya, tindakan Si Mat Sabu tu mengampu DAPigs setinggi langit dan memperlekehkan PAS membuktikan bahawa dia bukan sahaja sudah lupa diri. Tapi menunjukkan bahawa parti PAN yang dibawah pimpinannya itu memang benar - benar parti Ternakan DAPigs!!!
Categories: , ,

4 ulasan:

  1. Mat makan dedak Dap bnyak sangat tu. Nampak Daplah segalanya dlm politik. Inilah melayu yg layu sebenarnya.

    BalasPadam
  2. Pendekatan PAS ketika ini yang tidak akan bekerjasama dengan DAP adalah salah satu langkah yang baik dan menepati ajaran Islam. PAS tidak perlu untuk bersekongkol lagi dengan mana2 pihak yang kufur atau kafir dalam menyiarkan Islam.
    Kesian PAN yang telah membelot PAS yang kononnya perjuangan PAN adalah yang sebenarnya. DAP ketawa terdekah2 diatas kebahulaln PAN.

    BalasPadam
  3. Melayu munafik...kehidupan peribadi nya juga kotor...tak layak jadi pemimpin hanya layak jadi penjilat saje..dengo kata mat bu ni mmg pakar jilat..jilat taik babi.

    BalasPadam
  4. Kesian Mat Sabu tu.Biarlah dia dgn haluannya

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping