Khamis, November 17, 2016

Heh! Nampak gayanya kebencian puak - puak Pengkhianat yang dah jadi parti Ternakan DAPigs tu terhadap PAS masih belum reda. Sampai tahap sanggup diorang mencipta usul untuk menggantikan RUU 355 yang dicadangkan oleh parti itu.

Begitu la tahap kebencian yang masih lagi bersarang dalam benak hati busuk puak - puak PAN ni terhadap PAS. Punya la bencinya diorang terhadap parti itu sehinggakan usaha PAS nak menaikkan martabat mahkamah Syariah di Kelantan pun diorang tolak.

Tapi malangnya, usaha yang dilakukan oleh pemimpin PAN itu ternyata mengecewakan apabila ianya ditolak oleh Speaker Dewan Rakyat dengan memberikan penjelasan bahawa usul tersebut tidak lengkap dan tidak mematuhi peraturan.

Dengan mendakwa kononnya usul yang dikemukakan oleh partinya itu lebih baik jika dibandingkan dengan PAS, salah seorang Ahli Muslimut PAN tampil memberi desakan agar Speaker Dewan Rakyat membenarkan ianya dapat dibentangkan.
"Ini bukan bertentangan dengan RUU PAS tetapi kita bantu orang faham apa masalah yang dihadapi mahkamah Syariah dan mengapa RUU Akta 355 menjadi kontroversi.
"Kita adakan pertemuan dengan pelbagai pihak yang mengatakan hukuman dalam Akta 355 perlu dipertingkatkan namun banyak mana hukuman itu perlu diserahkan kepada jawatankuasa untuk kajian. Kita tidak menolak pemerkasaan bidang kuasa mahkamah syariah tetapi kita tidak mahu ia dipolitikkan," katanya di sidang media di Parlimen hari ini.
Pokok pangkalnya, isu berkaitan dengan pemerkasaan bidang kuasa mahkamah Syariah ini telah dijadikan bahan modal Politik Murahan PAN dan juga DAPigs itu terus memperlekehkan PAS selepas parti itu ditendang keluar dari Pakatan.

Dalam erti kata mudahnya, PAN dan DAPigs bergabung tenaga dan menyebarkan dakyah pembohongan dengan memberikan gambaran kononnya cadangan yang dibuat oleh PAS itu merupakan satu langkah ke arah perlaksanaan Hukum Hudud.

Maka kesimpulannya, pihak yang menjadikan soal pemerkasaan bidang kuasa Mahakamh Syariah itu sebagai bahan modal Politik Murahan bukannya PAS. Sebaliknya, puak - puak PAN dan DAPigs tu yang menjaja cerita buruk mengenainya sebagai senjata ampuh untuk menjahanamkan PAS secara terang - terangan!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Dap dan Pan sama2 bangang dlm isu ruu355...nampak sangat sikapnya trhadap Islam.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping