Khamis, November 03, 2016

Heh! Nampak gayanya makin hilang akal Si Wan Azizah tu jika dia baca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Nik Abduh ni. Walhal dia baru je nak kembali merasa ghairah terhadap kesudian PAS yang mahu kembali bekerjasama dengan Pakatan Haprak tu.

Tapi ternyata, harapan yang diharap - harapkan oleh Si Wan Azizah tu hancur berkecai apabila Ketua Dewan Pemuda PAS ni membuat penjelasan dan menyatakan bahawa kenyataan Si Hadi Awang tu sebelum ini telah disalah-tafsir oleh pihak media.

PAS menolak tanggapan bahawa parti itu sedia berunding dengan semua parti pembangkang dalam memastikan satu lawan satu untuk berdepan dengan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang. 

Ujar Si Nik Abduh, kenyataan Hadi Awang, "jangan kacau rumah tangga kami" itu tidak merujuk kepada mana-mana pihak, termasuk parti Politik dikalangan Pakatan Haprak dan terutamanya bagi puak - puak DAPigs.
"Sebagaimana Hadi kata semalam perbincangan PAS adalah dengan parti yang tidak kacau rumah tangga PAS. Yang media sebut akan ada kerjasama dgn PH itu adalah kenyataan media bukan daripada Hadi. Saya ikuti video itu semalam dan jawapan Hadi pendek sahaja dan beliau sebut bahawa jangan kacau rumah tangga. 
"Itu merujuk kepada parti-parti yang tak kacau rumah tangga PAS. Jadi kita tahu siapa yg kacau dahulu. Apa yang Hadi sebut semalam itu bukan keputusan baru. Bukan pusingan-U bahkan keputusan lama bahawa PAS hanya berunding dengan parti-parti yang tak ada rekod buruk dengan PAS Dalam sejarah hubungan dalam Pakatan Rakyat dahulu," jelasnya kepada pemberita ketika di Dewan Rakyat, hari ini.
Semalam, Presiden PAS itu tampil memberikan amaran 'Jangan kacau dalam rumah kami,' sekaligus membayangkan parti itu tidak akan berkompromi dalam isu agihan kerusi tradisi milik mereka.

Amaran itu disuarakan Hadi meskipun PAS ujarnya menyatakan kesediaan membuka pintu rundingan dengan Pakatan Harapan (PH) untuk menjayakan prinsip satu lawan satu bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14).

Tanpa sebarang usul periksa yang dilakukan, Si Wan Azizah tu tiba - tiba menjadi ghairah tak tentu arah dan menyatakan perasaan gembira membaca kenyataan yang dibuat oleh Si Hadi Awang tu. Itu membuktikan yang Si Wan Azizah ni mudah sangat kena kelentong. Patut la orang kata dia ni Ketua Pembangkang Tunggul Kayu!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Itu tandanya kak wan perlukan sangat sokongan pas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. PAN kan ada. PANda Bear Mat Sabu. Kah kah kah

      Padam
  2. Lama tak kena dakap pon boleh jadi kachau

    BalasPadam
  3. YANG TAK PERNAH KACAU RUMAH TANGGA PAS HANYA PARTI BERSATU SEBAB BARU DITUBOHKAN TETAPI SEMUA PEMIMPIN NYA DULU DOK BALUN PAS SIANG MALAM.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping