Jumaat, November 25, 2016

Hehehe!!! Memang mudah sangat jawapan yang diberikan oleh YAB Menteri Besar Pahang ni sewaktu menjawab persoalan yang dibangkitkan dikalangan ADUN Pembangkang sewaktu sidang DUN Pahang diadakan semalam.

Jika sebelum ini, puak Pakatan Haprak tu sering kali menafikan dakwaan kononnya perhimpunan Bershit yang diadakan baru - baru ini telah mengakibatkan kerugiaan besar kepada peniaga - peniaga disekitar kawasan yang terlibat.

Sebaliknya, kata mereka, sewaktu perhimpunan itu diadakan, ramai peniaga - peniaga yang mendapat keuntungan besar memandangkan jumah pesertanya terlalu ramai. Bahkan ada kedai makan yang terpaksa tutup awal sebab habis stok.

Menjawab persoalan tersebut, YAB Menteri Pahang bangun mencelah dan menyatakan bahawa peniagaan - peniagaan lain semuanya terjejas akibat tidak ada pelanggan yang datang ke kedai mereka sewaktu perhimpunan itu diadakan.

Namun, penjelasan yang diberikan oleh YAB Menteri Besar Pahang itu tetap juga dinafikan oleh ADUN Pembangkang yang mendakwa mereka juga turut terlibat dalam perhimpunan tersebut dan mendapati memang ada kedai makan yang tutup awal.

Bangkit menjawab penafian yang dibuat, YAB Menteri Besar Pahang dengan mudah menyatakan, jika benar dakwaan yang dibuat oleh ADUN Pembangkang itu, maka adalah wajar sekiranya perhimpunan sedemikian diadakan secara mingguan.

"Kalau hujah dari (ADUN) Tanah Rata dan juga (ADUN) Semambu menyatakan Bersih ini boleh menjana pendapatan dan sebagainya, saya ingat jangan dibuat setahun sekali. Tapi buat tiap - tiap minggu," jelas beliau sewaktu menjawab kenyataan yang dibuat oleh ADUN Pembangkang.
Pokok pangkalnya, Pakatan Haprak yang mendakwa kononnya Bershit ni memberi keuntungan kepada peniaga - peniaga hanya sekadar alasan bertaraf Longkang mereka semata - mata. Hakikatnya, ramai perniagaan - perniagaan lain yang mengalami kerugian sewaktu perhimpunan itu diadakan!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping