Ahad, November 06, 2016

Menyelongkar peel dan perangai hodoh Si Rafizi ni dalam Politik bukan merupakan sesuatu yang mengujakan kerana acap kali dia tampil dengan dakwaan serta tuduhan yang dia sendiri tidak mampu hendak buktikan secara terang - terangan.

Sudah berapa kali Si Rafizi ni menonjolkan diri dengan helah yang akhirnya merosakkan dirinya sehingga menyebabkan dia kini berhadapan dengan masalah yang cukup besar dan mampu menggugat kedudukannya sebagai Ahli Parlimen?

Bukan sekali, bukan dua kali. Tapi dah banyak kali Si Rafizi tu tampil dengan taktik Politik Keji yang akhirnya memakan dirinya sendiri. Namun semua ke-GAGAL-an yang telah dilakukan oleh Si Rafizi tu tidak berani diakuinya secara terang - terangan.

Jadi, apa nak heran jika Si Rafizi tu dilihat terus menerus membuat tuduhan terhadap pihak Lembaga Tabung Haji yang sebelum ini tampil mendedahkan pembohongan demi pembohongan yang telah dilakukan oleh Ahli Parlimen Pondan itu?

Sehingga ke hari ini, Si Rafizi tu masih GAGAL menyahut cabaran supaya dia keluarkan semua duit simpanan dia di dalam Tabung Haji yang dianggarkan berjumlah hampir RM 500 ribu sekiranya benar dia tidak yakin dengan institusi Islam itu.

Hakikatnya, Si Rafizi tu hanya merupakan seorang pemimpin Politik yang pandai mencipta persepsi buruk. Bila dah kantoi membuat tuduhan yang bukan - bukan, pandai pulak dia beri alasan bertaraf Longkang untuk menutup kemaluannya.

Sebagai contoh, sewaktu dia 'Ghairah' membangkitkan isu Cincin sebelum ini, Si Rafizi tu mendabik dada dan mendakwa kononnya dia mempunyai bukti yang kukuh. Tapi bila dibawa ke Mahkamah, pandai pulak dia bagi alasan 'Bergurau'.

Begitu juga dengan isu yang paling hebat menjadi senjata Si Rafizi tu sebelum ini berhubung NFCorp. Kononnya Si Rafizi tu nak menonjolkan diri sebagai seorang 'Adiwira' yang membangkitkan kebenaran mewakili rakyat secara keseluruhan.

Namun sistem perundangan di Malaysia baru - baru ini mendapati yang Si Rafizi tu hanya mencipta spekulasi tanpa sebarang bukti yang kukuh. Dia hanya pandai menimbulkan provokasi negatif terhadap sesuatu isu yang dia sendiri pun tak tau.

Dalam erti kata mudahnya, kebijaksanaan Si Rafizi ni dalam Politik ialah kerana dia pandai MENIPU. Dan penipuan yang dilakukan oleh Si Rafizi ni tidak mengenal siapa kawan dan siapa lawan. Asalkan dia dapat MENIPU, itu sudah mencukupi.

Perkara yang sama juga telah dilakukan oleh Si Rafizi ni sewaktu dia membuat dakwaan wujudnya penyelewengan kuasa dan "Rasuah Betina" yang berlaku dalam pentadbiran Rejim Pakatan Selangor pimpinan Si Azmin Ali tu sebelum ini.

Bila isu itu hangat diperkatakan, Si Rafizi ni mula menggelupor tak tentu arah kerana tahu dirinya dah KANTOI. Maka untuk selamatkan diri, dia mula bermain 'Wayang Kulit' dengan mendakwa kononnya dia dah buat laporan kepada SPRM.

Malangnya sehingga ke hari ini, bila perkara itu dibangkitkan semula, Si Rafizi tu hanya mampu untuk mendiamkan diri dan tidak berani nak bersuara melainkan ada orang lain pulak yang terpaksa datang untuk membela kemaluan dirinya yang sudah terdedah.

Pokok pangkalnya, segala tuduhan yang pernah dilakukan oleh Si Rafizi ni hanya sekadar Taktik Politik Songsang yang memang sudah menjadi kebiasaan bagi dirinya untuk menutup kesilapan yang telah dilakukan. Dia nak orang ramai lupa dosa yang telah dibuat sehingga menyebabkan dia terpaksa buat fitnah secara berpanjangan!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Tu persoalan. bukan tuduh. tu pn xleh faham ker?

    BalasPadam
  2. Masaalah nya bila mahkamah dapati pondan ni bersalah ada yg bersetuju settle diluar mahkamah....pondan ni naik minyak le..saman dia bagi terlingkup. ..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping