Ahad, November 06, 2016

Heh! Memang tidak dapat dinafikan lagi bahawa puak Pakatan Haprak ni sudah semakin tepu kepala otak diorang untuk menabur dakyah pembohongan terhadap Kerajaan Barisan Nasionl bagi menghasut rakyat secara terang - terangan.

Hakikatnya, puak Pakatan Haprak ni bukan sahaja jelas sudah ketandusan idea dan modal Politik untuk memburukkan pihak Kerajaan. Malah mereka juga turut tepu idea untuk memperbodohkan rakyat sehingga akhirnya terpaksa menabur fitnah.

Hanya dengan menggunakan taktik sedemikian, menabur fitnah dan mencipta dakyah pembohongan sahaja yang mampu untuk selamatkan puak Pakatan Haprak tu dalam meneruskan agenda menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila ramai dikalangan puak Pakatan Haprak tu kini KANTOI menabur fitnah melalui proses sistem undang - undang. Diantara mereka yang terlibat ialah Nurul Izzah, Rafizi dan juga Si Khalid Samad tu.

Maka tidak hairan la sekiranya kali ini, puak Pakatan Haprak tu sekali lagi menggunakan taktik menyebarkan dakyah pembohongan untuk mencipta fitnah jahat terhadap Kerajaan Barisan Nasional bagi membangkitkan rasa kebencian rakyat.

Mula la diorang menggerakkan semua jentera dengan menuduh pihak Kerajaan mahu 'Menggadaikan Malaysia' kepada Negara China hanya semata - mata mereka dengki melihat hubungan kerjasama yang erat dengan Negara tersebut.

Tapi, ini bukan kali pertama puak Pakatan Haprak tu mencipta dakyah pembohongan sedemikian untuk menghasut rakyat membenci pihak Kerajaan akibat perasaan dengki yang lahir dari lubuk hati busuk mereka. Sebaliknya, dah banyak kali diorang buat.

Sebagai contoh, puak Pakatan Haprak tu pernah membuat tuduhan terhadap pihak Kerajaan Barisan Nasional yang didakwa kononnya menerima bantuan dari APCO yang bekerjasama dengan Israel bagi mewujudkan slogan 1 Malaysia.

Pada ketika itu, puak Pakatan Haprak ni cuba memberikan gambaran seolah - olah pihak Kerajaan Barisan Nasional ni bersekongkol dengan pihak Zionist Yahudi yang menjadi dalang utama terhadap kezaliman yang menimpa rakyat Palestine.

Tapi jelas, dakwaan yang disebarkan tidak lebih dari sekadar fitnah semata - mata apabila puak Pakatan Haprak tu sendiri KANTOI menerima sokongan serta dibiayai dana kewangan dari pihak yang Pro Israel itu secara terbuka baru - baru ini.

Apabila perkara itu dibangkitkan, kebanyakkan pemimpin Pakatan Haprak yang selama ini lantang membuat tuduhan serta dakwaan buruk terhadap Kerajaan hanya terdiam kaku, sepi seribu bahasa dari memberikan sebarang komen mengenainya.

Sebaliknya, puak Pakatan Haprak tu cuba pula mencipta persepsi dan mengalih perhatian rakyat terhadap isu yang berkaitan dengan hubungan kerjasama diantara Malaysia dan China yang diiktiraf mempunyai kedaulatan mereka sendiri.

Itu membuktikan yang puak Pakatan Haprak ni bukan sahaja bijak mencipta persepsi buruk dan menabur fitnah terhadap pihak Kerajaan Barisan Nasional. Tetapi dalam masa yang sama ia menunjukkan bahawa puak Pakatan Haprak ni anggap rakyat di Malaysia ni terlalu bodoh untuk mereka bohongi dengan pembohongan sedemikian!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping