Sabtu, Disember 03, 2016

Hahaha!!! Nampak sangat RETORIKnya tindakan yang dilakukan oleh puak - puak DAPigs ni. Wayang Opera yang cuba ditonjolkan oleh puak DAPigs itu ternyata hanya sekadar untuk mengelirukan rakyat secara terang - terangan.

Hari ini, wakil dari kalangan parti itu cuba mempersoalkan tindakan pihak SPR yang didakwa membenarkan pertukaran alamat pemilih terutamanya bagi kawasan di sekitar Negeri Johor, termasuk kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN).
JOHOR BAHRU – Jawatankuasa Persediaan Pilihan Raya DAP mahu siasatan dilakukan pihak bertanggungjawab berhubung isu pendaftaran pertukaran alamat yang luar biasa di beberapa kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) di negeri ini.

Anggotanya, Tan Hong Pin berkata, Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah menjalankan pameran Rang Daftar Pemilih Tambahan (RDPT) bagi Suku Tahun Ketiga 2016 pada 18 November hingga 1 Disember 2016 lepas yang mana beberapa kawasan telah menunjukkan pendaftaran pertukaran alamat yang begitu tinggi.

Menurutnya, ini termasuklah kawasan Nusajaya dengan 2,857 pengundi, Puteriwangsa (2,941), Permas (2,156) serta Mahkota membabitkan seramai 1,244 pengundi.

“Di Nusajaya, Puteriwangsa dan Permas merupakan Dun yang terletak di kawasan bandar raya ini dan mungkin menyebabkan pendaftaran pertukaran alamat didorong oleh urbanisasi di mana ramai penduduk luar bandar pindah masuk ke kawasan tersebut.


“Tetapi, saya agak hairan dengan bilangan pemilih yang berpindah masuk ke Dun Mahkota di bandar Kluang. Setahu saya, kawasan perumahan baru yang besar-besar hampir semua berada di kawasan Mengkibol bukannya Mahkota,” katanya.
Namun, tindakan yang dilakukan oleh DAPigs itu jelas tidak mencerminkan apa yang telah mereka lakukan sebelum ini. DAPigs dilihat cuba nak menyembunyikan perkara sebenar dari ianya didedahkan kepada  rakyat secara menyeluruh.

Hakikatnya, yang suka menukar alamat pemilih ni adalah dari kalangan mereka sendiri. Apabila perkara itu dibangkitkan oleh rakyat, maka terpaksa la DAPigs menjadikan SPR sebagai 'Kambing Hitam' mereka untuk dipersalahkan.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila DAPigs GAGAL menjelaskan bagaimana beberapa kawasan Parlimen yang dimenangi oleh pemimpin dari parti itu boleh mencecah angka yang tidak masuk akal? Dari mana datang pengundinya?

Sebagai contoh, kawasan Parlimen Seputeh. Bagaimana mungkin DAPigs boleh memperolehi kemenangan majoriti sebanyak 25 ribu? Jumlah itu dilihat terlalu besar sehingga ianya menimbulkan persepsi bahawa DAPigs sudah memindahkan pengundi mereka.

Dalam erti kata lainnya, tindakan yang dilakukan oleh puak DAPigs ini sebenarnya bukan sahaja satu taktik Politik Retorik semata - mata. Bahkan tindakan itu juga boleh dianggap sama seperti 'Baling Batu Sembunyi Tangan'. Diorang yang buat kerja tu, tapi diorang pulak nak tunjuk wayang kononnya diorang membantah!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. JANGAN PERCAYA BANGSA NI. BANYAK PUTAR BELIT DIBELAKANG. MELAYU DILEMAHKAN DENGAN WANG.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping