Rabu, Disember 14, 2016

"Buat mengabiskan masa je tunggu PAS!". Mungkin itu yang hendak dinyatakan oleh Si Din Pudu tu kepada Muhyiddin Yassin yang dilihat masih condong menagih simpati dari PAS bagi menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Sebaliknya, pemimpin tertinggi parti Ternakan DAPigs itu menggesa agar pemimpin PPBM tu menerima realiti bahawa PAS sudah tidak mahu bersama dengan Pakatan pembangkang bagi menuju Pilihan Raya Umum ke-14 yang bakal diadakan.

Timbalan Presiden parti Ternakan DAPigs itu juga turut berkata, tindakan menunggu PAS untuk membuat sebarang keputusan berhubung isu kerjasama Politik dengan Pakatan Haprak tu adalah perkara yang sia - sia dan membuang masa.
"PAS dah tak nak, kita nak tunggu apa? Tak payah tunggu PAS lagi, bagi saya tunggu PAS ni buang masa. Dia dah lahirkan sikap dia tak nak kerjasama," katanya ketika dihubungi Antarapos.
Pengerusi PPBM sebelum ini memberi PAS hingga hujung tahun ini untuk membuat keputusan sama ada mahu bekerjasama dengan parti pembangkang atau bekerjasama dengan Umno Barisan Nasional (BN) dalam PRU akan datang.

Namun PAS sebelum itu juga pernah meletakkan syarat kepada PPBM agar mereka tidak menjalinkan sebarang hubungan dengan DAPigs dan PAN yang dianggap sebagai 'Musuh Utama' parti, jika mahu bekerjasama dengan mereka.

Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Presiden PAN ini membuktikan bahawa tidak berbaloi sekiranya PPBM masih mahu terus menunggu PAS untuk bekerjasama bagi menghadapi Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Atau dalam erti kata lainnya, Timbalan Presiden PAN itu menganggap tindakan Presiden PPBM yang masih terhegeh - hegeh mahu mendapatkan sokongan simpati dari PAS itu hanya satu tindakan BODOH dan hanya sekadar membuang masa.

Tapi apa yang pasti, Si Din Pudu tu sendiri pun bercakap macam orang yang tak sedar diri. Dia pun belum tentu ada tempat nak bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang. Kot kalau ada pun, belum tentu lagi dia akan menang memandangkan PAN bukannya ada sokongan dari peringkat akar umbi. Setakat berkokok atas pentas Politik, boleh la!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Ada puak yang masih tak paham bahasa lagi kot... Dah diberi signal pn x faham jugak, parah ni...

    BalasPadam
  2. Nasib Din pudu pun entah mcm mana. Cakap lebih tpi kemampuan tak ada.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping