Khamis, Disember 15, 2016

Heh! Herankan? Kenapa DAPigs dan parti Ternakan mereka hanya mendiamkan diri apabila kes berkaitan dengan Si Ketua Penipu tu hangat diperkatakan sejak dua tiga hari yang lepas? Kenapa diorang lansung tak berkokok bercerita tentangnya?

Sebaliknya, pemimpin dari kedua - dua parti itu hanya sekadar mendiamkan diri dari memberikan sebarang komen mengenai keputusan mahkamah yang mengekalkan hukuman penjara selama 5 tahun terhadap Si Ketua Penipu tu sebelum ini.

Apa yang menjadi persoalannya, siapa pulak yang bakal dinobatkan sebagai Perdana Menteri Pakatan selepas pihak mahkamah membuat keputusan tersebut? Adakah DAPigs akan memilih calon dari parti PPBM untuk menggantikan tempatnya?

Dan yang lebih menghairankan kita, tiada lansung kelibat pemimpin PPBM muncul diperkarangan Istana Kehakiman sewaktu pemimpin Pakatan berkumpul semalam. Yang kita nampak hanya kelibat beberapa orang pemimpin PAN dan DAPigs.

Ke mana hilangnya pemimpin PPBM berhubung isu yang berkaitan dengan kes liwat Si Ketua Penipu tu? Kenapa mereka juga dilihat tidak berani mahu bersuara mengenai hukuman yang telah dijatuhkan oleh pihak mahkamah terhadapnya?

Sebagai rekod, DAPigs merupakan pihak yang mula - mula bangkit dengan tuduhan salah laku moral yang melibatkan Si Ketua Penipu tu pada tahun 1997 dimana Punahsihat DAPigs, Lim Kit Siang mendesak Perdana Menteri mengambil tindakan.

Dan pada ketika itu, Tun Mahathir selaku Perdana Menteri tidak mengendahkannya sehingga pada tahun 1998, dia sendiri yang telah mengambil keputusan melucutkan jawatan Timbalan Perdana Menteri dan memecat Si Ketua Penipu tu.

Rentetan dari apa yang berlaku pada ketika itu juga turut dicatatkan didalam buku Tun Mahathir, Doctor In The House yang menuduh Si Ketua Penipu tu sebagai seorang yang 'Kaki Betina' melalui pendedahan 5 orang Pelacur yang berjumpa dengan dia.

Namun kali ini, Tun Mahathir sendiri tidak bersuara berhubung kes yang melibatkan Si Ketua Penipu tu sedangkan sebelum ini, kelibat bekas Perdana Menteri itu dapat dilihat hadir sewaktu kes semakan Akta MKN dibawa ke mahkamah.

Maka, tindakan mendiamkan diri itu menimbulkan pelbagai persoalan dikalangan rakyat. Sejauh mana keikhlasan bekas Perdana Menteri itu dalam memberi sokongan kepada PKR dan juga 'De Facto Leader' kepada parti itu sebenarnya?

Adakah keluarga Si Ketua Penipu tu telah mengampunkan segala dosa dan kesalahan yang dilakukan oleh Tun Mahathir terhadap mereka sebelum ini demi untuk memenuhi kehendak serta kemahuan Politik Peribadi mereka sendiri?

Walhal, diorang jugak yang melabelkan Tun Mahathir sebagai seorang pemimpin yang 'Kejam', 'Zalim' dan dianggap 'Diktator' kerana mengambil tindakan memecat jawatan Si Ketua Penipu tu selaku Timbalan Perdana Menteri sebelum ini.

Pokok pangkalnya, sejauh mana hubungan kerjasama Politik yang dijalinkan oleh PPBM dengan Pakatan yang diterajui oleh Wan Azizah yang juga merupakan isteri kepada Si Ketua Penipu tu terus menjadi tanda tanya. Bukan apa. Takut bila diorang dah dapat kuasa nanti, dendam diantara mereka akan menyebabkan Negara menjadi huru hara!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Mereka tahu apa yg Anwar buat sebenarnya. Demi putrajaya sanggup abaikan...buat tak tahu bahkan sokong perjuangannya utk keadilan kunun..

    BalasPadam
  2. Pergi mampus semua Pengkhianat Rakyat.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping