Khamis, Disember 15, 2016

Hahaha!!! Kesian sungguh tengok nasib malang yang menimpa Si Mazlan Aliman ni. Dah la dia kena bayar denda sehingga terpaksa diisytiharkan sebagai Muflis. Sekarang , dah dia kena jadi bahan modal Politik Longkang Si Mat Sabu tu pulak.

Dalam perkembangan terkini, Si Mat Sabu tu menjaja nama Si Mazlan Aliman ni yang didakwa menjadi 'Mangsa' serangan Politik apabila diperintahkan membayar saman kepada pihak Felda kerana menabur fitnah yang bukan - bukan.

Maka, merata la Si Mat Sabu tu menjaja cerita nak mengumpul modal dan mengutip derma dari rakyat dengan memberikan alasan kononnya nak membantu Si Mazlan Aliman tu membayar denda yang telah dikenakan keatas dirinya.

IRONIKnya, tindakan Si Mat Sabu tu menunjukkan yang dia hanya sekadar mahu menjadikan kes Si Mazlan Aliman tu sebagai modal Politik Murahan. Dari satu sudut, nampak sangat yang Si Mat Sabu tu cuba nak memburukkan pihak Kerajaan.

Hakikatnya, apa yang dilakukan oleh Si Mazlan Aliman tu perlu ditanggung oleh dirinya sendiri. Kenapa pulak Si Mat Sabu tu nak heret rakyat turut serta menjadi sebahagian dari 'Pemikul Beban Dosa' yang telah dilakukannya sebelum ini?

Si Mazlan tu sendiri yang pandai cari penyakit. Dia yang menabur fitnah terhadap Felda. Jadi sekarang, dia sendiri yang patut memikul beban akibat ke-BODOH-an yang telah ditonjolkan sebelum ini. Apa pasal pulak nak dikaitkan dengan rakyat?

Sepatutnya, Si Mat Sabu tu kutip derma dari rakyat untuk membantu warga Felda yang ditindas seperti mana yang didakwa oleh Si Mazlan Aliman tu. Bukannya membantu orang yang menabur fitnah dan didapati bersalah oleh pihak mahkamah.

Dan realitinya, Si Mat Sabu tu bukannya tak boleh bantu Si Mazlan Aliman tu tanpa mengutip derma dari orang ramai. Sebaliknya, dia boleh mintak bantuan dari DAPigs untuk menyelesaikan masalah kewangan yang sedang dihadapi oleh Si Mazlan tu.

Mustahil sekiranya DAPigs enggan menghulurkan bantuan kepada Si Mazlan Aliman tu memandangkan dia juga sebahagian dari parti Ternakan DAPigs yang sentiasa tunduk serta patuh kepada kehendak 'Abang Besar' mereka dalam Pakatan.

Maka sebab itu ada yang mendakwa, tindakan Si Mat Sabu tu nak mengutip derma untuk Si Mazlan Aliman tu dianggap sebagai satu gimik Politik Murahan semata - mata. Nampak sangat dia nak menjadikan Si Mazlan Aliman tu sebagai 'Lembu Politik' yang boleh dijaja ke mana - mana yang dia suka!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Kerja golongan pemfitnah. Takkan berhenti buat fitnah. Hormatilah keputusan mahkamah.

    BalasPadam
  2. akan ada org2 bodoh yg akan terpengaruh dgn kebodohan si mat syabu ni....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping