Jumaat, Disember 23, 2016

Hahaha!!! Memang jenis tka sedar diri betul Si Khalid Samad ni ye? Nampak sangat yang dia ni dah lupa yang dia sendiri pun Tak Layak nak bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang. Apatah lagi nak jadi Perdana Menteri.

Yang dia sibuk sangat nak tau siapa calon Perdana Menteri dikalangan puak Pakatan Haprak tu kenapa? Bukannya dia boleh dijadikan calon pun. Baik dia cari jalan macam mana nak cari duit untuk bayar saman dia kerana menabur Fitnah tu dulu.

Apa yang jelas, tindakan Si Khalid Samad ni yang beria - ia nak puak Pakatan Haprak tu tentukan siapa bakal calon Perdana Menteri membuktikan bahawa mereka hanya sekadar sibuk nak mengejar kerusi dan menentukan jawatan semata - mata.

Bukannya diorang nak menjaga kebajikan sangat pun. Apa yang pasti, tindakan Si Khalid Samad ni membangkitkan isu berkaitan dengan calon Perdana Menteri itu menunjukkan tidak wujud persefahaman dikalangan puak Pakatan Haprak tu.

Malah, nak menentukan calon Perdana Menteri dikalangan mereka sendiri pun masih membuatkan gabungan parti pembangkang tu bertelagah sesama sendiri. Jadi, bagaimana mungkin diorang dapat menjaga kebajikan rakyat di Malaysia?

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Si Khalid Samad tu membidas pendirian Rafizi berhubung isu penamaan calon Perdana Menteri itu dan menyatakan bahawa isu itu perlu diselesaikan terlebih dahulu sebelum Pilihan Raya Umum tiba.
"Ini lebih-lebih lagi bagi memastikan gabungan itu bertahan selepas pilihan raya," katanya sambil menambah kepentingannya yang juga ada kaitan dengan kepentingan orang ramai.
Reaksi itu diberikan selepas Rafizi tampil membuat gesaan supaya pembangkang berhenti membuat spekulasi berkaitan calon untuk jawatan nombor satu itu sekiranya pembangkang menang dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) kelak.

Jika sebelum ini, Punahsihat DAPigs tampil memberikan cadangan supaya Presiden PKR, Wan Azizah dijadikan sebagai 'Perdana Menteri Sementara' bagi menggantikan Si Ketua Penipu tu dan Presiden PPBM menjadi Timbalan Perdana Menterinya.

Namun tindakan DAPigs itu telah menimbulkan pertikaian, bukan sahaja dikalangan puak Pakatan Haprak, malah rakyat diperingkat bawahan juga rata - ratanya turut menyifatkan cadangan Lim Kit Siang tu terlalu awal dan tidak masuk akal. 

Ada yang mempersoal, kenapa bukan Presiden PPBM ataupunTimbalan Presiden PKR yang dinamakan bagi jawatan tersebut? Secara tidak lansung, cadangan DAPigs itu memberi gambaran yang cukup jelas bahawa parti itu memperlekehkan kemampuan mereka. Sebaliknya DAPigs nak jugak 'Tunggul Kayu' jadi calon Perdana Menteri!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Yang pastinya setakat ini khalid tak layak dan tak ada seorang pun pemimpin Pan yg layak jdi pm. Depa hanya terompah Dap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping